توصیه‌های معاون آموزشی دانشگاه آزاد اسلامی به دانشجویان برای انتخاب واحد

معاون آموزشی و تحصیلات تکمیلی دانشگاه آزاد اسلامی به واحدهای دانشگاهی توصیه کرد در حد گسترده اطلاع‌رسانی کنند تا دانشجویان در موعد پیش‌بینی‌شده در تقویم ثبت‌نام خود را انجام دهند.

به گزارش ایسکانیو به نقل از روزنامه فرهیختگان، دکتر علیرضا رهایی معاون آموزشی و تحصیلات تکمیلی دانشگاه آزاد اسلامی، گفت: طبق تقویم مصوب دانشگاه آزاد اسلامی که به واحدها ابلاغ شده است، ثبت‌نام دانشجویان از دیروز، دهم شهریور آغاز شد.

وی خاطر نشان کرد: به واحدهای دانشگاهی توصیه شده اطلاع‌رسانی را در حد گسترده انجام دهند تا دانشجویان مطلع شوند که در موعد پیش‌بینی‌شده در تقویم که از دهم شهریور (شنبه) تا 21 شهریور است، ثبت‌نام خود را انجام دهند.

معاون آموزشی و تحصیلات تکمیلی دانشگاه آزاد اسلامی تاکید کرد: دانشجویان هر چه زودتر ثبت‌نام خود را انجام دهند؛ چرا که بعد از موعد مقرر اگر کسی حتی با یک عذر مشخص بخواهد ثبت‌نام با تاخیر انجام دهد، با محدودیت‌هایی از نظر ثبت‌نام روبه‌رو خواهد بود.

دکتر رهایی تصریح کرد: واحدهای دانشگاهی به اعضای هیأت علمی اطلاع‌رسانی کنند که از هفته آینده در دانشگاه حضور داشته باشند و در موعد تعیین‌شده در تقویم یعنی از 24 شهریور کلاس‌های درس شروع شود.

وی با تأکید بر نظارت بر نحوه برگزاری کلاسها، اظهار داشت: حوزه‌های نظارتی نحوه برگزاری کلاس‌ها را به ما اطلاع خواهند داد که آیا خللی در روند کار وجود داشته است یا خیر.

معاون آموزشی و تحصیلات تکمیلی دانشگاه آزاد اسلامی به اعضای هیات‌علمی نیز تاکید کرد: اعضای هیات‌علمی از 24 شهریور که کلاس درس را شروع می‌کنند در 16 هفته باید تمام سرفصل‌های دروس را به‌طور کامل ارائه و برای اطلاع دانشجویان یک فرم طرح درس را در سامانه‌های آموزشی بارگذاری کنند که به اطلاع دانشجو برسد. این طرح درس مشتمل بر چارت دروس، منابع درسی، موعد امتحانات و تکالیف خواهد بود.

دانشجویان پیگیر دروس مربوط به ارزیابی و آزمون جامع خود باشند

دکتر رهایی ادامه داد: دانشجویان دوره‌های تحصیلات تکمیلی به‌ خصوص دانشجویان دکتری باید پیگیر دروس مربوط به ارزیابی و آزمون جامع خود باشند؛ چراکه به تمام واحدهای دانشگاهی تاکید شده است دروس مربوط به آزمون را اعلام کنند و کمیته‌های برگزاری آزمون در استان‌ها تشکیل شود. همچنین کمیته‌های برگزاری آزمون باید اطلاع‌رسانی به‌موقع برای برگزاری آزمون جامع را که قرار است در اواخر آبان یا اوایل آذر برگزار شود به داوطلبان داشته باشند.

معاون آموزشی و تحصیلات تکمیلی دانشگاه آزاد اسلامی افزود: براساس ابلاغیه‌ای که به استان‌ها ارسال شد از هفته سوم تیرماه ثبت‌نام و ارسال اطلاعات اساتید حق‌التدریس آغاز شده و تا هفته گذشته حدود 20 هزار نفر اطلاعات خود را وارد سامانه ساجد کرده‌اند.

وی ادامه داد: بالطبع ارزیابی علمی روی این افراد انجام شده و امیدوارم در هفته جاری نتیجه این ارزیابی اعلام شود که براساس آن برای داوطلبانی که اطلاعات قابل‌قبولی داشتند مجوز تدریس صادر شود. این مجوز به واحدهای دانشگاهی اعلام می‌شود که بتوانند از وجود این افراد استفاده کنند.

دکتر رهایی درباره سامانه نظارت و ارزیابی خاطر نشان کرد: امیدوارم این سامانه تا اواخر شهریور یا اوایل مهرماه فعال شود و ارزیابی واحدهای دانشگاهی از یک‌سو و ارزیابی دروس و اعضای هیات‌علمی از سوی دیگر انجام شود. نتیجه این ارزیابی‌ها در ارزیابی خود واحدها و اعضای هیات‌علمی در زمینه‌های مربوط به ارتقا و تبدیل وضعیت مورد استفاده قرار می‌گیرد. مقدمات این سامانه فراهم شده و نرم‌افزار تهیه شده است، اما یک‌سری کنترل‌ها باید روی آن انجام شود تا بتواند مورد استفاده قرار بگیرد.

انتهای پیام/

کد خبر: 967624

وب گردی

وب گردی