رسانه ها باید پیشران تحولات فرهنگی در دانشگاه باشند/ با حضور دکتر طهرانچی خون تازه‌ای در رگ‌های دانشگاه آزاد اسلامی جاری شد

سرپرست سازمان چاپ و مدیرکل رسانه های دانشگاه آزاد اسلامی، گفت: همانطور که دریک سال گذشته رسانه ها پیش قراولان تحول در دانشگاه آزاد بودند، درحال حاضر هم پیشران تحولات فرهنگی در دانشگاه خواهند بود. هم چنین رسانه ها بایدخط تحول را روشن کنند و مولد ایده برای تحول باشند.

به گزارش خبرنگار گروه دانشگاه ایسکانیوز، دومین نشست سالانه معاونان فرهنگی دانشگاه آزاد اسلامی صبح امروز در اصفهان برگزار شد. دکتر اسکندری سرپرست سازمان چاپ و مدیرکل رسانه های دانشگاه آزاد اسلامی، در جمع معاونین فرهنگی واحدهای دانشگاه آزاد اسلامی با بیان اینکه با حضور دکتر ولایتی و طهرانچی خون تازه‌ای در رگ‌های دانشگاه آزاد اسلامی جاری شده است، گفت: قصد داریم انقلابی‌گری به تمام معنا را در دانشگاه آزاد پیاده‌سازی کنیم.

وی ادامه داد: تمام تلاش سازمان رسانه این بوده است که هر فعالیت مثبتی از سوی معاونت‌ ها و بخش‌های مختلف دانشگاه آزاد سراسر کشور رقم خورده و در روند تحول تأثیر داشته است را منعکس کند.

سرپرست دانشگاه آزاد اسلامی گفت: بر اساس نظرسنجی ها، ۴۰ درصد جوانان ۱۸ تا ۲۹ ساله عضو اینستاگرام هستند، همچنین بالغ بر ۱/۵ میلیون نفر از خانواده ی دانشگاه آزاد در تلگرام های داخلی عضو هستند.

وی با بیان اینکه بیش از نیم میلیون نفر از خانواده دانشگاه آزاد اسلامی در واتساپ عضویت دارند، ادامه داد: رسانه تخصصی توییتر هم بیش از ۸۵ هزار عضو از دانشگاه آزاد اسلامی دارد؛ هم چنین حدود هزار و 500 کانال اجتماعی مرتبط با دانشگاه آزاد اسلامی داریم که حدود ۱ میلیون نفر عضو این کانال ها هستند، گفتنی است بیشتر کانال ها در حوزه اطلاع رسانی فعالیت دارند.

دکتر اسکندری اظهار داشت: در بین اساتید دانشگاه آزاد اسلامی، ۴۳ کانال وجود دارد و ۳۶ کانال خبری و ۳۱۶ کانال دانشجویی در واحدهای دانشگاه آزاد، ظرفیت عظیم رسانه ای را تشکیل داده اند، در همین راستا رسانه ها باید پیشران تحولات فرهنگی در دانشگاه باشند.

وی افزود: حدود ۳۵۰ کانال روابط عمومی به عنوان کانال های رسمی اخبار واحدهای دانشگاه آزاد را منعکس می کنند، از طرفی ۱۴۵ اکانت توییتر در توضیحات خود نام دانشگاه آزاد را درج کرده اند، بیش از ۱/۵ میلیون نفری که از دانشگاه آزاد در فضای مجازی فعالیت دارند که از این تعداد ۴۰۰ هزار نفر حضور فعال دارند و در مباحث دانشگاهی اظهار نظر می کنند.
سرپرست سازمان چاپ و انتشارات دانشگاه آزاد اسلامی گفت: این ظرفیت عظیم رسانه ای در کل آموزش عالی ما بینظیر است، حتی در منطقه هم همتا ندارد؛ ما مدعی هستیم که هیچ دانشگاهی به اندازه بزرگ‌ترین دانشگاه حضوری جهان ظرفیت رسانه ای ندارد. این ظرفیت می تواند به تحولات فرهنگی دانشگاه کمک کند، پس مسیر تحول دانشگاه آزاد که از دغدغه های مقام معظم رهبری نیز به شمار می رود، نیازمند مشارکت شما معاونان فرهنگی است.

وی اضافه کرد: همانطور که در یک سال گذشته رسانه ها پیش قراولان تحول در دانشگاه آزاد بودند، درحال حاضر هم پیشران تحولات فرهنگی در دانشگاه خواهند بود. هم چنین رسانه ها باید خط تحول را روشن کنند و مولد ایده برای تحول باشند، مستلزم این امر آن است که شما فرماندهان فرهنگی در رسانه های اجتماعی فعال باشید و محتوا تولید کنید، دکتر طهرانچی و کلانتری انتظار دارند معاونان فرهنگی واحدها مشارکت رسانه ای داشته باشند.

دکتر اسکندری تاکید کرد: طبق گفته ی مدیران دانشگاه در سال ۱۴۰۴، دانشگاه آزاد باید انتخاب اول داوطلبان ورود به دانشگاه باشد، در حالی که همه می دانیم برخی به دنبال اعتبار زدایی از دانشگاه هستند پس امید بخشی در فضایی که همه رسانه ها به دنبال یاس و پمپاژ ناامیدی هستند، مطلوب است. اگر بتوانیم در عبور از وضع موجود و مسیر تحولی دانشگاه رسانه ها را به عنوان پیشران یاری کنیم و با انتقاد سازنده به رشد آن ها کمک کنیم، می توانیم امیدوار باشیم که مسیر تحولی دانشگاه هموار شود.

انتهای پیام/

کد خبر: 967637

وب گردی

وب گردی