جبرائیلی: مجلس به جای فرد، رویکرد افراد را استیضاح کند

کارشناس مسائل اقتصادی گفت: مجلس باید به جای استیضاح فرد، رویکرد فرد را استیضاح کند. در واقع با پابرجا بودن یک رویکرد غلط، هیچ مشکلی حل نخواهد شد.

سید یاسر جبرائیلی کارشناس مسائل اقتصادی در گفت و گو با خبرنگار سیاسی ایسکانیوز، با اشاره به تاکیدات مقام معظم رهبری مبنی بر مدیریت اقتصادی و تغییر در تیم اقتصادی دولت اظهار داشت: تغییر در افراد کابینه زمانی اهمیت پیدا می کند که افراد جایگزین شده، رویکرد متفاوتی با افراد قبلی داشته باشند.

وی افرود: اگر تیم اقتصادی جدید دولت رویکرد تیم قبلی را دنبال کند، طبیعی است که اتفاق جدیدی رخ نخواهد داد و تغییری در وضعیت اقتصاد کشور شکل نخواهد گرفت.

جبرائیلی ادامه داد: انتظار می رود که دولت تغییرات اساسی در رویکردهای خود انجام دهد، اگر افراد فعلی قادر به تغییر رویکرد نیستند باید اشخاصی جایگزین شوند که توانایی این تغییر رویکرد را داشته باشند.

این کارشناس یکی از مصداق های تغییر رویکرد را اشراف دولت بر روندهای مالی کشور دانست و تصریح کرد: روندهای مالیاتی باید تحت نظر دولت باشند و نباید اجازه دهند که نقدینگی به سمت سوداگری رود و نظام اقتصادی کشور به دلالی پاداش دهد.

وی اضافه کرد: دولت باید صادرات و واردات را مدیریت و از تولید داخلی حمایت کند و از همه مهم‌تر، رویکرد نگاه به خارج از کشور را برای حل مشکلات کنار بگذارد.

جبرائیلی با اشاره به استیضاح های اخیر مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: به عقیده بنده مجلس باید به جای استیضاح فرد، رویکرد فرد را استیضاح کند؛ یعنی با پابرجا بودن یک رویکرد غلط، هیچ مشکلی حل نخواهد شد.

کارشناس مسائل اقتصادی اذعان داشت: خلاصه رویکرد اقتصادی دولت در این 5 سال، نگاه به خارج از کشور برای مدیریت داخل بوده است؛ به عنوان مثال گفتند که برجام باید باشد تا مشکلات حل شود و سرمایه گذاری خارجی وارد کشور شود؛ حتی در برخی موارد گفتند باید مدیر از خارج وارد کنیم که مشکلات را حل کند!

جبرائیلی در پایان با بیان این که افرادی در کشور وجود دارند که نظری خلاف رویکرد دولت دارند، گفت: این افراد معتقدند که برای حل مشکلات اقتصادی، نیاز به نگاه به خارج از کشور وجود ندارد. برخی از این افراد پیشنهاداتی را برای حل مشکلات بانکی به دولت داده اند که متاسفانه توجهی به آن ها نشده است.

انتهای پیام/

کد خبر: 967638

وب گردی

وب گردی