بزرگ‌ترین دستاورد استارتاپ‌‌ها، مهارت آموزی برای دانشجویان است

پروین داداندیش رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد تهران غرب گفت: بسیاری از دانشجویان ممکن است در شغلی غیر مرتبط با رشته تحصیلی خود مشغول به کار شوند که قطعا حضور در این استارتاپ‌ها و کسب مهارت آموزی در آینده شغلی آنها اثر گذار خواهد بود.

دکتر پروین داداندیش رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد تهران غرب در گفت‌و‌گو با خبرنگار گروه دانشگاه ایسکانیوز درباره برنامه‌های این واحد دانشگاهی در سال تحصیلی جدید، گفت: چند رویداد استارتاپی برای سال جاری در نظر گرفتیم از جمله یک تفاهم‌نامه با سازمان فضایی در ارتباط با طراحی پارک‌های فضایی برای آشنایی دانشجویان این واحد دانشگاهی منعقد کردیم که همراه با تکنولوژی روز دنیا از این مفاهیم آگاه شوند.

وی افزود: سازمان فضایی، اطلاعات خوبی در زمینه ساخت و پرتاب ماهواره دارد که هنوز بسیاری از دانشجویان آشنایی کاملی با این فناوری و تکنولوژی‌ ملی ندارند. واحد تهران غرب با کمک سازمان فضایی که زیر مجموعه وزارت ارتباطات است استارتاپ‌هایی را برای سال تحصیلی جدید در جهت افزایش مهارت آموزشی دانشجویان تهیه کرده است.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد تهران غرب خاطر نشان کرد: رشته هوافضا اختصاص به ساخت ماهواره و فضا‌پیما دارد و استارتاپ بهره برداری از اطلاعاتی است که در این سازمان وجود دارد، هدف از ایجاد استارتاپ آشنایی دانشجویان با این موارد و طراحی پارک‌‌‌های فضایی و استفاده از دیتا یا همان داده‌‌های بزرگ است که مهم‌ترینش نقشه‌های هوایی است.

داداندیش تاکید کرد: استارتاپ‌ها حاصل هم‌افزایی رشته‌های مختلف دانشگاهی است. یکی از بزرگترین دستاوردهای استارتاپ‌‌ها، کسب مهارت آموزی برای دانشجویان است. بسیاری از دانشجویان ممکن است در شغلی غیر مرتبط با رشته تحصیلی خود مشغول به کار شوند که قطعا حضور در این استارتاپ‌ها و کسب مهارت آموزی دوره‌های مختلف در آینده شغلی آنها اثر گذار خواهد بود.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد تهران غرب یاد آورشد: باتوجه به اینکه رشته‌های فنی بسیاری در مقطع دکتری داریم یک تفاهم‌نامه با دانشگاه‌‌‌‌‌‌‌‌های علوم پزشکی منعقد کردیم تا در راستای هم‌افزایی صورت گرفته کارآیی رشته‌‌‌های واحد تهران غرب در مسائل علم پزشکی و سلامت جامعه را مورد بررسی قرار دهیم. اولین قدم در تحقق این هدف یک برنامه‌ریزی جامع علمی است که توسط سرپرست جدید دانشگاه آزاد برای واحد تهران غرب مشخص شده است.

وی در ادامه تاکید کرد: درصددیم تا با همکاری دانشگاه علوم پزشکی رویکرد تحقیقات و پایان‌‌‌نامه‌های دانشجویان را به سمت حل مسائل کشور برده که یک راهکار قابل توجه در کمک به دانشجویان به جهت جلوگیری از سردرگمی ابتدایی برای پیدا کردن موضوع پایان‌‌نامه است. اساتید ما تمام چالش‌های حوزه سلامت را درآورده و تبدیل به موضوع پایان نامه کردند همچنین درصدد طراحی سامانه‌‌‌ای هستیم که لیست کامل چالش‌های حوزه سلامت را به عنوان موضوع پایان نامه در اختیار دانشجویان قرار دهیم.

داداندیش در ادامه متذکر شد: در بخش ارتباط دانشگاه با صنعت، دانشجویان دوره دکتر‌ی واحد تهران غرب 9 تفاهم‌نامه با مراکز پژوهشی صنعتی منعقد کردند که در ارتباط با رشته‌های این واحد دانشگاهی است. رویداد استارتاپی فراتر از ارتباط دانشگاه با صنعت است و به صورت مشترک برگزار می‌‌شود؛ مثلا رشته آی تی در کنار رشته عمران پاسخگوی نیازهای عمرانی کشور است. در تلاشیم که به جهت سطح علمی در برگزاری استارتاپ‌‌‌ها خود را به جایگاه دانشگاه‌‌های مادر رسانده و دانشجویانی با مهارت تربیت کنیم.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد تهران غرب در پایان تاکید کرد: در حال حاضر رشته‌‌‌‌‌های فنی‌‌و‌‌‌مهندسی، کلیه رشته‌های مدیریت و رشته های علوم انسانی، حقوق و روان‌‌شناسی در این واحد دانشگاهی ارائه می‌شود که رشته‌های مهندسی از استقبال بیشتری برخوردارند. 6 رشته بدون کنکور هم در شاخه مدیریت‌ها داریم و برای سال تحصیلی جدید کاهش یا افزایش رشته نداشتیم.

انتهای پیام/

کد خبر: 967648

وب گردی

وب گردی