راه‌اندازی مرکز هماهنگی بسیج‌های دانشگاه آزاد در واحدهای دانشگاهی

مسئول سازمان بسیج دانشجویی از راه‌اندازی مرکز هماهنگی بسیج‌های دانشگاه آزاد در واحدهای دانشگاهی خبر داد و گفت: این مراکز جهت هم‌افزایی ظرفیت‌های فضای کلان دانشگاه آزاد و همچنین هماهنگی با سازمان بسیج راه‌اندازی شده است.

به گزارش خبرنگار گروه دانشگاه ایسکانیوز، جلسه شورای دانشگاه آزاد اسلامی استان اصفهان با حضور دکتر محمدمهدی طهرانچی سرپرست دانشگاه آزاد اسلامی برگزار شد. محمد جواد نیک‌روش در این مراسم گفت: امام خمینی(ره) دانشگاه را مبدأ تحولات می‌دانست، سیره عملی مقام معظم رهبری نیز طی این سالیان هم گویای این مهم بوده است.

وی ادامه داد: دانشگاه از 2 جهت برای تحول و مقدرات یک جامعه حائز اهمیت است. اول اینکه دانشگاه به عنوان نهاد تربیت نیرو در هر جامعه‌ای محسوب می‌شود، این موضوع اهمیت دارد که این نیروها با چه شاخص‌هایی برای تحقق کدام مأموریت‌ها تربیت شوند. دوم؛ نقش نهاد علم در مسائل جامعه و کشور است که نهاد علم با چه روشی به دنبال حل مسائل است. در چنین شرایطی تفاوت دانشگاه تراز انقلاب و تمدن‌ساز با دانشگاه تمدن‌سوز مشخص می‌شود.

مسئول سازمان بسیج دانشجویی گفت: دانشگاه آزاد اسلامی با گستره مناسب در سطح کشور و تعداد دانشجوی قابل توجه، فرصت ویژه‌ای برای کشور و انقلاب محسوب میشود اما باید توجه داشت فرصت‌های ویژه به میزان اثرگذاری، حساس نیز هستند.

وی افزود: بسیج دانشجویی به عنوان شاخه‌ای از شجره طیبه بسیج است، بسیج طرح امام (ره) برای امت‌سازی بود و ما افتخار می‌کنیم که امام پیام تشکیل بسیج را در واپسین ماه‌های عمر خود صادر کرده است و بسیج دانشجویی و طلبه را یکی از ضروری‌ترین تشکل‌ها دانستند. مأموریت بسیج دانشجویی ایجاد هسته‌های مقاومت است، هسته‌هایی که افق خود را تشکیل تمدن اسلامی می‌دانند. این بسیج نیروهایی لازم دارد که در لایه‌های مختلف تصمیم‌گیری و تصمیم‌سازی برای رسیدن به تمدن تلاش کنند، بسیج وطیفه دارد نیروهایی با این شرایط تربیت کند.

نیک روش اظهار داشت: بسیج دانشجویی نه یک فوق‌برنامه، بلکه موتور پیشران انقلاب اسلامی است و برای کارآمدی نظام نیاز است که مسائل با مشارکت نهاد علم حل شود، به عبارت دیگر کلید حل مشکلات کشور علم است.

وی بیان کرد: چه کسی باید تحول علوم انسانی را پیگیری کند؟ آیا غیر از این است که وظیفه بسیج دانشجویی است که در این راه گام بردارد؟ برای موفقیت در این راه باید مراحل بوروکراتیک به حداقل برسد و تصدی‌گری از سوی نهادهای رسمی کاهش یابد. کاری که باید دانشجو انجام دهد را به خود او بسپاریم، هدایت از رهیافت حمایت قابل تحقق است به شرطی که راهبردهای مشخص وجود داشته باشد.

مسئول سازمان بسیج دانشجویی از راه‌اندازی مرکز هماهنگی بسیج‌های دانشگاه آزاد در واحدهای دانشگاهی خبر داد و گفت: این مراکز جهت هم‌افزایی ظرفیت‌های فضای کلان دانشگاه آزاد و همچنین هماهنگی با سازمان بسیج راه‌اندازی شده است.

وی افزود: مسیری که در دور جدید فعالیت‌های دانشگاه آزاد اسلامی آغاز شده، قطعا مسیری طولانی و با موانع بسیار است اما افق‌های پیش‌رو روشن و درخشان است. مسیر حق همواره با سختی همراه است، ما به عنوان بسیج با مأموریت حضور در عرصه‌های مختلف برای حل مسائل انقلاب آمادگی داریم تا به دانشگاه آزاد برای تبدیل شدن به الگوی موفق کمک کنیم.

نیک روش تاکید کرد: این دانشگاه مولد انقلاب است و با حضور دکتر ولایتی در رأس این دانشگاه نگاه‌های مردم به سمت آن متوجه شده است و همه از دانشگاه آزاد انتظار دارند. دانشگاه آزاد اگر کارخانه انسان‌سازی و محصول آن فردی تراز انقلاب باشد، می‌تواند در عمق‌بخشی انقلاب تأثیرگذاری خود را نشان دهد. بسیج دانشجویی نیز در این راه آمادگی یاری‌رسانی را دارد تا ظرفیت دانشگاه برای مردم و انقلاب فعال شود.

انتهای پیام/

کد خبر: 967688

وب گردی

وب گردی