وزارت اقتصاد، پاسخگوترین دستگاه شناخته شد

بر اساس شاخص درخواست اطلاعات از سوی مردم در میان ۱۰ دستگاهی که مردم بیشترین درخواست اطلاعات را در سامانه انتشار و دسترسی آزاد به اطلاعات از آنها داشته اند، وزارت اقتصاد با 99 درصد پاسخگویی، به عنوان پاسخگوترین دستگاه شناخته شد.

به گزارش گروه اقتصادی ایسکانیوز، از نظر شاخص مزبور، وزارت کشور با ۲۳۴ درخواست و ۸۱ درصد پاسخگویی، وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی با ۱۴۵ درخواست و ۵۸ درصد پاسخگویی، استانداری هرمزگان با ۱۳۶درخواست و ۷۱ درصد پاسخگویی، بانک مرکزی با ۱۳۴درخواست،۹۰ درصد پاسخگویی، وزارت تعاون ،کار و رفاه اجتماعی با ۱۱۳درخواست و ۸۸ درصد پاسخگویی و وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی با۱۰۴ درخواست و ۷۶ درصد پاسخگویی به درخواست اطلاعات از "سامانه انتشار و دسترسی آزاد به اطلاعات" داشته اند.

این گزارش می افزاید، وزارت امور اقتصادی و دارایی با ۹۷درخواست، ۹۹درصد پاسخگویی را نسبت به شاخص مزبور داشته است.

بر اساس این گزارش، وزارت نیرو نیز با ۹۴درخواست و ۶۶درصد پاسخگویی، سازمان برنامه و بودجه با ۸۲ درخواست و ۹۸ درصد پاسخگویی و وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات با ۷۷ درخواست و ۶۶ درصد پاسخگویی را داشته اند.

گفتنی است، مردم می‌توانند با مراجعه به این سامانه به آدرس الکترونیکی Foia.iran.gov.ir درخواست های خود از ۴۴۰ دستگاه متصل را ثبت کنند.

انتهای پیام/

کد خبر: 967692

وب گردی

وب گردی