کمک‌های جزئی بین المللی برای رسیدگی به وضعیت پناهندگان قابل توجه نیست

وزیر کشور با تأکید بر اینکه جمهوری اسلامی ایران به مدت ۳۵ سال است که به دلایل اسلامی و انسانی پناهندگان را در کشور خود پذیرفته و انواع خدمات با آن‌ها ارائه می‌کند, گفت: کمک‌های جزئی بین المللی برای رسیدگی به وضعیت پناهندگان قابل توجه نیست.

به گزارش ایسکانیوز ؛ عبدالرضا رحمانی‌فضلی وزیر کشور در دیدار با کمیسر عالی سازمان ملل متحد در امور پناهندگان با اشاره به حضور حدود سه میلیون پناهنده مجاز و غیرمجاز افغان در کشورمان اظهار کرد: پناهندگان باید به صورت قانونی و مشخص وارد کشور شوند به طوری که سالانه ۷ هزار نفر از پناهندگان غیر مجاز افغان را شناسایی و به کشورشان بازمی گردانیم و به منظور جلوگیری از مهاجرت پناهجویان باید شرایط ادامه زندگی پناهندگان افغان از نظر مسکن بهداشت درمان آموزش و .. در کشورشان فراهم شود.

وی در ادامه افزود:جمهوری اسلامی ایران هزینه‌های زیادی برای نگهداری از این پناهندگان پرداخت می‌کند به طوری که این افراد از خدمات و امکانات آموزشی بهداشت و درمان مسکن و. بهره‌مند هستند بنابراین انتظار ما از شما به عنوان یک نهاد بین المللی این است که به این موضوعات عمیق‌تر و جدی‌تر توجه داشته باشید.

وزیر کشور با تأکید بر اینکه جمهوری اسلامی ایران به مدت ۳۵ سال است که به دلایل اسلامی و انسانی پناهندگان را در کشور خود پذیرفته و انواع خدمات با آن‌ها ارائه می‌کند گفت: برای درک بیشتر مشکلات ناشی از میزبانی پناهندگان جا دارد چند سال هم سایر کشور‌ها از جمله کشور‌های اروپایی میزبان این پناهندگان باشند، لذا توقع این است که از تعارفات خارج شده و و اروپا و کشور‌های توانمند هزینه‌های اقتصادی اجتماعی سیاسی و ... که این پناهندگان به کشور‌ها تحمیل می‌کنند را تقبل کنند.

وی به برگزاری نشست مشترک و تصمیم گیری جدی در زمینه پناهندگان توسط مسئولان سازمان ملل متحد و کشور‌های اروپایی تاکید کرد و افزود: باید کشور‌های اروپایی در حمایت از کشور‌های میزبان پناهندگان فعال شوند و علاوه بر کمک‌های اقتصادی باید از منظر انسانی و حقوق بشر نیز به این موضوع توجه داشته باشید.

وزیر کشور با اشاره به گفتگو‌های جدی خود با کمیسر سابق سازمان ملل متحد در امور پناهندگان که اکنون به عنوان دبیرکل سازمان ملل مشغول به فعالیت است تاکید کرد: با ایشان صحبت‌های جدی و مهمی در خصوص امور پناهندگان داشتیم و قول‌ها و وعده‌های زیادی هم ایشان به ما دادند که انتظار می‌رود به تعهدات خود از مقام یک مسئول سازمان ملل متحد پایبند باشند.

کد خبر: 967731

وب گردی

وب گردی