چرا بیش از ۴۵۰۰ بیمار تالاسمی از پوشش بیمه‌ای بیماران خاص خارح شده اند؟

رئیس انجمن بیماران تالاسمی ایران گفت: طی سه سال گذشته بیش از 4500 بیمار تالاسمی از پوشش بیمه‌ای بیماران خاص خارج شده‌اند.

به گزارش ایسکانیوز یونس عرب رئیس انجمن بیماران تالاسمی ایران گفت: طی سه سال گذشته بیش از 4500 بیمار تالاسمی از پوشش بیمه‌ای بیماران خاص خارج شده‌اند.

وی افزود: سازمان‌های بیمه‌گر به بهانه کم کردن هزینه‌های خود اقدام به خارج کردن تعدادی از بیماران از لیست پوشش بیمه‌ای کرده‌اند که در این بین ظاهراً از بیماران خاص قشر مظلوم‌تری پیدا نشده است.

رئیس انجمن بیماران تالاسمی ایران ادامه داد: بیمه‌ها اعلام کرده‌اند که بیماران مبتلا به تالاسمی که تزریق خون انجام نمی‌دهند از لیست پوشش بیمه‌ای حذف شوند در صورتی که این کودکان از 10 سال پیش تاکنون به جای تزریق خون داروی خوراکی مصرف می‌کنند و هزینه دولت را به شدت کاهش داده‌اند.

بیمه‌ها اعلام کرده‌اند که بیماران مبتلا به تالاسمی که تزریق خون انجام نمی‌دهند از لیست پوشش بیمه‌ای حذف شوند در صورتی که این کودکان از 10 سال پیش تاکنون به جای تزریق خون داروی خوراکی مصرف می‌کنند و هزینه دولت را به شدت کاهش داده‌اند

عرب تصریح کرد: این بیماران نیازمند مراقبت‌های بیمارستانی و در مواقعی بستری شدن در بیمارستان‌ها هستند که اگر تحت پوشش بیمه قرار نداشته باشند توان پرداخت این هزینه‌ها را ندارند و در آن زمان اعلام می‌کنند که به جای مصرف کردن دارو نیاز به تزریق خون دارید.

رئیس انجمن تالاسمی ایران، گفت: هزینه تهیه هر قرصی که به جای خون مصرف می‌شود حدود 300 هزار تومان است که همین موضوع هزینه سنگینی را به خانواده‌ها تحمیل کرده است.

عرب در پایان گفت: بیمه‌ها بر اساس قانون اجازه ندارند که خارج از تصمیم شورای عالی بیمه اقدام به خارج کردن بیماران از پوشش بیمه‌ها کنند و این اقدام سازمان‌های بیمه‌گر برخلاف تصمیم شورای عالی بیمه است.

منبع: فارس

هزینه تهیه هر قرصی که به جای خون مصرف می‌شود حدود 300 هزار تومان است که همین موضوع هزینه سنگینی را به خانواده‌ها تحمیل کرده است

انتهای پیام/

کد خبر: 967735

وب گردی

وب گردی