رضوانی: سهمیه المپیک، هدف بعدی ماست

رئیس فدراسیون شنا شیرجه و واترپلو گفت: ملی پوشان واترپلو کشورمان در جاکارتا حریفان قدرتمندی را پشت سر گذاشتند و توانستند مدال برنز بازی های آسیایی را به دست بیاورند.

به گزارش گروه ورزشی ایسکانیوز، محسن رضوانی در گفت و گو با پایگاه خبری وزارت ورزش و جوانان از نتیجه ای که تیم ملی واترپلو در بازی های آسیایی امسال کسب کرد، به عنوان یک رویداد مهم در این ورزش نام برد.

رئیس فدراسیون شنا شیرجه واترپلو با بیان اینکه ملی پوشان واترپلو کشورمان در جاکارتا، حریفان قدرتمندی را پشت سر گذاشتند و توانستند مدال برنز بازی های آسیایی را به دست بیاورند، کسب سهمیه المپیک را یکی دیگر از برنامه های ملی پوشان مان دانست.

وی توضیح داد: همانگونه که شاهد بودید امسال یک اتفاق بزرگ در واترپلو افتاد و اعضای تیم به پشتوانه همت، تلاش و هدایت مربیان توانستند بعد از 44 سال صاحب مدالی ارزشمند شوند.

رئیس فدراسیون اظهار امیدواری کرد مدال برنز بازی های آسیایی 2018 در واترپلو آغازی برای فتح سکوهای رفیع تر و کسب مدال های خوش رنگ و حضور موفق در بازی های المپیک باشد.

این مقام مسوول در فدراسیون شنا ضمن قدرشناسی از تلاش های الکساندر چیریچ سرمربی تیم واترپلو در خصوص دلایل موفقیت تیم گفت: تیمی جوان با حضور در اردوی مستمر آماده سازی و یک کار مداوم سه، چهار ساله در کسب این موفقیت بسیار اثرگذار بوده و من بسیار امیدوارم این روند با انگیزه بسیار بالا ادامه پیدا کند.

وی از مسابقات کسب سهمیه المپیک به عنوان رویداد پیش روی واترپلوئیست های کشورمان نام برد و افزود: باتوجه به شکست ژاپن، شانس زیادی برای حضور در المپیک 2020 خواهیم داشت اما نباید از حریفان قزاق‌مان نیز غافل شویم.

رضوانی در بخش دیگری از سخنانش درخصوص شنا و شیرجه گفت: در این دو رشته به یک تجربه بزرگ دست پیدا کردیم و آن هم این است که باید از دانش خارجی برای توسعه این رشته ها در دو بخش قهرمانی و حرفه ای استفاده کنیم، پیش از تصمیم گیری در این خصوص قطعا کار کارشناسی صورت خواهد گرفت .

وی در مورد رشته های شنا و شیرجه در بازی های آسیایی گفت: اگر دقت کنید، می بینید فقط 4 کشور چین، ژاپن، کره جنوبی و سنگاپور در شنا توانستند صاحب مدال طلا شوند.

رئیس فدراسیون پیشنهاد کرد برای توسعه پایدار در رشته های شنا مدارس شنا راه انداری شود.

انتهای پیام/

کد خبر: 967736

وب گردی

وب گردی