احداث 300 مجتمع آبرسانی روستایی در سال جاری/ بهره‌مندی 72 درصد جمعیت شهری از شبکه فاضلاب تا سال 1400

معاون مهندسی و توسعه شرکت آب و فاضلاب کشور با اشاره به احداث 300 مجتمع آبرسانی روستایی در سال جاری، گفت: شاخص‌های جمعیت بهره‌مند از خدمات مدرن فاضلاب در شهرها تا افق 1400 به 72 درصد خواهد رسید.

به گزارش گروه اقتصادی ایسکانیوز، شاهین پاکروح، به تشریح مأموریت این شرکت برای توسعه‌ی خدمات آب و فاضلاب در دولت دوازدهم پرداخت و افزود: براساس اسناد بالادستی، بخش آب و فاضلاب وزارت نیرو عهده‌دار تأمین پایدار نیازهای پایه‌ آب شرب و بهداشتی و همچنین جمع‌آوری، انتقال و تصفیه‌‌ فاضلاب، استفاده‌ مجدد و دفع بهداشتی پساب است.

او افزود: این بخش با تداوم و توسعه فعالیت‌های خود و سایر نقش‌آفرینان و تأمین انتظارهای دولت با حفظ ارزش اقتصادی آب با به کارگیری منابع انسانی کارآمد به عنوان سرمایه‌های بنیادین و همچنین استفاده از فناوری‌های پیشرفته و مناسب، حقوق ذی‌نفعان را رعایت و به محیط زیست کمک می‌کند.

معاون مهندسی و توسعه شرکت آب و فاضلاب کشور ادامه داد: در عین حال شرکت‌های آبفا در قالب برنامه‌های میان‌مدت و بلندمدت کشور، برنامه‌ها و مأموریت‌های خود را در عرضه‌ مستمر، پایدار خدمات آب و فاضلاب به مشترکان پیگیری می‌کند. در برنامه‌ ششم توسعه‌ کشور نیز که هم اکنون در سال دوم آن به سر می‌بریم دو هدف و مأموریت اصلی برای بخش آب و فاضلاب تعریف شده است.

پاکروح به تأمین پایدار آب مورد نیاز آحاد جامعه برای مصارف شرب شهرها و روستاها اشاره کرد و گفت: در قالب این مأموریت طی سال‌های 1397 تا 1400 افزایش حجم آبرسانی به شهرها، روستاها و صنایع به میزان 730 میلیون مترمکعب و در مجموع سال‌های برنامه‌ به میزان 859 میلیون مترمکعب انجام خواهد شد.

معاون مهندسی و توسعه شرکت آب و فاضلاب کشور افزود: طبق این برنامه در سال جاری پوشش 99.5 درصدی جمعیت تحت پوشش خدمات آبرسانی شهری و پوشش 75 درصد جمعیت روستایی (البته در روستاهای با جمعیت بیش از 20 خانوار) تعریف و حسب امکانات داخلی و اعتبارات تخصیص داده شده دنبال می‌شود.

او تاکید کرد: مطابق برنامه‌ریزی‌های انجام شده این شاخص در پایان دولت تدبیر و امید به ترتیب در بخش شهری به 99.8 درصد و در بخش روستایی به 83 درصد خواهد رسید. همچنین در این بخش برنامه و در قالب طرح تکمیل مجتمع‌های آبرسانی روستایی، احداث 300 مجتمع آبرسانی روستایی در سال جاری در برنامه قرار دارد.

پاکروح ماموریت دوم مجموعه آب و فاضلاب را حفظ و صیانت از منابع آب و اعمال مدیریت کیفی منابع آب برشمرد و گفت: در اجرای این مأموریت، در سال جاری با بهره‌برداری تدریجی از تأسیسات مدرن جمع‌آوری و تصفیه‌‌ فاضلاب در حال اجرا، شاخص درصد جمعیت تحت پوشش شبکه‌ فاضلاب شهری به 52 درصد و شاخص جمعیت روستایی (روستاهای با جمعیت بیش از 20 خانوار) برخوردار از تأسیسات مدرن فاضلاب به یک درصد خواهد رسید.

معاون مهندسی و توسعه شرکت آب و فاضلاب کشور در پایان تاکید کرد: پیش‌بینی‌ می‌شود که در سال پایانی دولت تدبیر و امید (سال 1400) شاخص‌های جمعیت بهره‌مند از خدمات مدرن فاضلاب، در شهرها به 72 درصد و در روستاها به سه درصد ارتقاء یابد.

انتهای پیام/

کد خبر: 967742

وب گردی

وب گردی