روغن موتور ۴۰درصد گران شد + عکس

رئیس اتحادیه تعمیرکاران تهران با اشاره به اینکه روغن موتور بیش از ۴۰درصد گران شده است، گفت: با افزایش قیمت روغن موتور بازار فروش روغنهای تقلبی در سطح بازار رونق گرفته است.

به گزارش گروه اقتصادی ایسکانیوز، علیرضا نیک‌آئین با اشاره به اینکه نوسانات نرخ دلار و افزایش قیمت مواد اولیه در پالایشگاه‌ها باعث شده تا قیمت پایه بسیاری از روغن‌های موتور خودرو با افزایش روبه‌رو شود، اظهار داشت: علاوه بر این هزینه‌های حمل‌ونقل نیز افزایش پیدا کرده است که در مجموع در حال حاضر قیمت روغن موتور خودرو بیش از 40 درصد گران شده است.

او افزود: گرانی روغن باعث شده تا برخی فروشندگان برای سودجویی بیشتر عرضه را کاهش داده و همین امر عاملی است تا روغن در بازار به‌وفور پیدا نشود.

رئیس اتحادیه تعمیرکاران خودرو با اعلام اینکه با افزایش قیمت روغن موتور بازار فروش روغنهای تقلبی نیز در سطح بازار رونق پیدا کرده است، افزود: روغن‌های تقلبی خودرو را به هیچ عنوان نمی‌توان از روغن‌های اصل تشخیص داد. این موضوع ضربه بزرگی را به تعمیر خودرو خواهد زد به‌نحوی که تعمیرکار گیربکس و موتور خودرو را تعمیر کرده اما وقتی روغن تقلبی استفاده می‌شود خودرو بعد از طی چند کیلومتر باز خراب شده و باید راهی تعمیرگاه شود.

او اضافه کرد: متأسفانه قیمت روغن‌های تقلبی ارزان‌تر از روغن‌های اصل است و همین موضوع عاملی می‌شود که رغبت مردم به خرید آنها بیشتر شود، در این زمینه باید واحدهای نظارتی تمرکز زیادی را به مراکز توزیع روغن داشته و مانع ورود روغن‌های تقلبی به بازار شوند.

نیک‌آیین در ادامه صحبتهای خود با بیان اینکه بسته‌بندی روغن‌های تقلبی بسیار حرفه‌ای انجام می‌شود تصریح کرد: بازرسی اتاق اصناف، سازمان حمایت از مصرف‌کنندگان و تولیدکنندگان به‌همراه تعزیرات حکومتی باید بازار را رصد کرده و مانع این‌گونه اقدامات شوند.

در تصویر زیر نمونه‌ای از کشف کارگاه تولیدی روغن تقلبی خودرو از سوی اصناف اتاق شهریار را مشاهده می‌کنید:

منبع: تسنیم

انتهای پیام/

کد خبر: 967755

وب گردی

وب گردی