۷۷۵۰ معتاد در مراکز بهزیستی تهران پذیرش شدند

مدیرکل بهزیستی استان تهران از پذیرش ۷۷۵۰ معتاد توسط مراکز بهزیستی از ابتدای سال خبر داد.

به گزارش ایسکانیوز، داریوش بیات نژاد با بیان اینکه در مجموع ۱۰۵ مرکز تبصره ۲ ذیل ماده ۱۶ در استان تهران مشغول فعالیت هستند، گفت: دو مرکز ماده ۱۶ دولتی و ۵ مرکز غیر دولتی نیز در استان تهران آماده پذیرش و درمان معتادان هستند. منظور از مراکز تبصره ۲ ماده ۱۶ قانون مبارزه با مواد مخدر نیز فرصتی است که قانونگذار برای افرادی که به هر دلیل وارد فرایند درمان اختیاری نشده‌اند را فراهم می کند تا آنها به این مراکز مراجعه کنند و مانند بقیه اما با نظارت قانون درمان شوند.

وی گفت: بر اساس آخرین گزارش‌ها از ابتدای سال تا کنون ۷ هزار و ۷۵۰ معتاد در استان تهران پذیرش شده‌اند که متناسب با تشخیص کادر پزشکی تحت درمان قرار گرفته‌اند. در این مراکز علاوه بر غربالگری و سم زدایی از معتادان، سیر بازتوانی آنان نیز دنبال شده است تا در نهایت زمینه اشتغال آنها فراهم شود.

مدیرکل بهزیستی استان تهران با اشاره به اینکه در سال گذشته از مجموع ۲ هزار فرصت شغلی ایجاد شده برای جامعه هدف سازمان بهزیستی حدود ۶۰۰ مورد به معتادان بهبودیافته اختصاص یافته است، تصریح کرد: این افراد بعد از درمان در قالب کارگاه‌های آموزشی توانمند شده‌اند و بعد از حرفه آموزی شغل پیدا کرده‌اند.

منبع: ایسنا

انتهای پیام/

کد خبر: 967762

وب گردی

وب گردی