پرداخت هوشمند کرایه‌های تاکسی به صورت نرم افزاری

مدیرعامل سازمان تاکسیرانی شهر تهران گفت: برای تعیین نحوه پرداخت کرایه تاکسی در تهران دو گزینه سخت‌افزاری و نرم‌افزاری پیش‌روی تاکسیرانی است .

به گزارش ایسکانیوز، علیرضا قنادان، در پاسخ به این پرسش که قرار بود امسال پرداخت کرایه های تاکسی هوشمند شود برای تحقق این تکلیف تاکنون چه فعالیت هایی انجام شده است گفت: برای دریافت کرایه تاکسی دو گزینه نرم افزاری و سخت افزاری وجود دارد که در حال طراحی زیرساختی برای این موضوع هستیم تا بدانیم کدام گزینه مناسب‌تر است.

وی در توضیح سیستم سخت افزاری گفت: گزینه سخت‌افزاری انواع مختلفی دارد و کاربری‌های آن متفاوت است و قاعدتا باید متناسب با نوع کاربری، پرداخت‌ها انجام شود. به عنوان مثال، در تاکسی‌های خطی دستگاه «کارتخوان» قابلیت استفاده ندارد و دلیلش این است که چون فرایند زمان‌بری دارد و مسافران می‌خواهند با سرعت پیاده شوند.

قنادان درباره سیستم پرداخت نرم‌افزاری برای دریافت کرایه تاکسی نیز گفت: به نظر می‌رسد گزینه پرداخت نرم‌افزاری از طریق اپلیکیشن‌های موبایلی، بهترین کارکرد را دارد و با استقبال مردم نیز مواجه شده است و فکر می‌کنم بیشتر از همه بتوانیم این موضوع را توسعه بدهیم.

مدیرعامل سازمان تاکسیرانی شهر تهران با بیان این که اکنون مشغول بررسی پروتکل نحوه پرداخت کرایه تاکسی هستیم گفت: پس از اتمام بررسی‌ها این موضوع از از مرحله پایلوت خارج و به‌صورت فراگیر در همه شهر اجرا شود.

منبع: مهر

انتهای پیام/

کد خبر: 967770

وب گردی

وب گردی