۱۹۵ زائر در بیمارستان‌های سعودی بستری شدند

رئیس مرکز پزشکی حج و زیارت جمعیت هلال احمر با اشاره به آمار ارایه خدمات پزشکی، درمانی و امدادی به زائران گفت : درطول مراسم حج ۳۴۵ هزار مورد خدمات به زائران ارائه شد.

به گزارش ایسکانیوز سید علی مرعشی با اشاره به ارائه خدمات پزشکی به زائران در مراسم حج امسال گفت: پزشکان متخصص و فوق تخصص در طول ایام حج همراه زائران بودند و در در مکه، مدینه،‌منی و عرفات خدمات درمانی به آنان ارائه کردند.

رئیس مرکز پزشکی حج و زیارت جمعیت هلال احمر اضافه کرد: بر اساس آخرین آمارهای خدمات پزشکی، درمانی و امدادی تا ۲۰ ذی‌الحجه(شنبه)،‌ بیش از ۳۴۵ هزار مورد خدمات پزشکی، درمانی و امدادی به زائران ارائه شد و ۲۵۶ هزار زائر در مطب‌ها و هشت درمانگاه در مدینه منوره و مکه مکرمه ویزیت شدند.

وی در ادامه گفت: نزدیک به ۱۸ هزار مورد ویزیت تخصصی توسط پزشکان متخصص انجام شد و ۱۶ هزار مورد خدمات پاراکیلینیکی شامل آزمایشگاه،‌ رادیولوژی، سونوگرافی و اکو قلب صورت گرفت. در طول این مدت نیز ۲۴ هزار مورد خدمات پرستاری و بالینی مانند نوار قلب، کنترل فشار خون،‌ تزریقات، پانسمان، سرم تراپی و همین‌طور درخواست آمبولانس و انتقال بیماران داشتیم.

مرعشی با اشاره به آمار بستری زائران نیز افزود: بیش از ۱۴۹۹ نفر از زائران در طول ایام حج، از خدمات بستری موقت در اورژانس و یا بستری در بخش مردان، زنان و یا CCU بهره‌مند شدند.

رئیس مرکز پزشکی حج و زیارت جمعیت هلال احمر در مورد بیمارانی که نیاز به بستری شدن در بیمارستان‌های عربستان سعودی داشتند، گفت: در این مدت ۱۹۵ زائر در بیمارستان‌های عربستان سعودی بستری شدند و تحت درمان قرار گرفتند.

منبع: ایسنا

انتهای پیام/

کد خبر: 967795

وب گردی

وب گردی