اصلاح نژاد و عقیم کردن زنان پرویی در قاب مستندی از هیسپان تی وی

مستندی قرار است از شبکه هیسپان تی وی به روی آنتن برود که داستانی غم انگیز از سیاست کشوری برای اصلاح نژادی را روایت می کند.

به گزارش گروه فرهنگی ایسکانیوز به نقل از روابط عمومی شبکه هیسپان تی وی؛ در این مستند نشان داده می شود که چگونه مسئله عقیم کردن اجباری در دوران رژیم استبدادی آلبرتو فوجیموری در طی سال های 1996 تا 2000 در قالب برنامه ملی بهداشت باروری و خانواده در کشور پرو به عنوان یک سیاست کنترل جمعیت و از طرف دیگر با هدف کاهش نرخ باروری جهانی، به سیاستی پشت پرده جامه عمل می پوشاند.

این مستند روایت می کند که چگونه نتیجه برنامه بهداشت عمومی، عقیم سازی حداقل 272.028 زن پرویی(تقریبا تمام روستاییان) و مرگ 18 زن بود که البته در این میان 22.004 مرد نیز تحت عمل وازکتومی قرار گرفتند.این طرح بدون اجازه و رضایت قربانیان انجام شد. سیاستی در راستای اصلاح نژادی که در واقع نقض حقوق بشر توسط دولت پرو بود. کارگردان این مستند در ادامه زنان عقیم شده ای را نشان می دهد که هنوز در انتظار اجرای عدالت و جبران خسارت اند. جنایت علیه بشریت و نقض حقوق بشر توسط دولت پرو علیه زنان این کشور هنوز بدون مجازات باقی مانده است.

مستند «عقیم کردن اجباری: سکوت» به کارگردانی روسیو وستندرپ، محصول سال 2016 در مدت زمان 25 دقیقه، روز چهارشنبه 14 شهریور ساعت 8:30 به وقت تهران از شبکه هیسپان تی وی پخش و در ساعات 15:30 و 21:30 همان روز بازپخش می شود.

انتهای پیام/

کد خبر: 967802

وب گردی

وب گردی