تجهیز ارتش مصر به سلاح آلمانی

دولت مصر به احتمال زیاد طی قراردادی با یک شرکت کشتی سازی آلمانی، دو کشتی نظامی موشک انداز به ارزش حدود یک میلیارد یورو از آلمان خریداری خواهد کرد.

به گزارش گروه بین الملل ایسکانیوز، پایگاه اینترنتی World Defense متخصص در امور تجهیزات نظامی اعلام کرد: شرکت کشتی سازی آلمانی «اتش دی دبلیو» در آستانه امضای فروش دو کشتی جنگی به مصر قرار دارد.

این پایگاه خبری افزود: مذاکرات میان مصر و شرکت آلمانی به مرحله امضای توافق فروش دو کشتی موشک انداز از نوع «MEKO A-200» رسیده است.

بر اساس این گزارش ارزش این قرارداد به حدود یک میلیارد یورو می رسد، علاوه بر آن که دولت آلمان وام های قابل توجهی را از طریق شرکت «اویلر هیرمز» به مصر ارائه می کند و این در حالی است که شرکت «نافال گروپ» فرانسه نیز در این زمینه پیشنهادات قابل اعتنایی به مصر داده است.

احتمال دارد مصر خرید موشک های «آستر 30» را انتخاب کند که توسط شرکت «MBDA» تولید می شود، اما ظاهراً فرانسه تنها در صورتی حاضر به فروش این موشک ها است که بر روی کشتی های موشک انداز فرانسوی مورد استفاده قرار گیرد، اما اگر مصر به توافق با آلمان تمایل داشته باشد مجبور است موشک های «اومخونتو» را خریداری نماید.

مصر در سال 2014 قراردادی برای خرید 4 کشتی موشک انداز «Gowind 2500» به ارزش یک میلیارد یورو با فرانسه امضا کرد که اولین کشتی در اکتبر سال 2017 با نام «الفاتح 971» به مصر تحویل داده شد، بر اساس این قرارداد یکی از کشتی ها در لوریان فرانسه ساخته شده و 3 کشتی دیگر در مصر ساخته خواهد شد.

کد خبر: 967832

وب گردی

وب گردی