به‌ پاس خدمات جناب محمدیان و اولویت های تحول در نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری

مجموعه نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری با بیش از ۲۳۰ دفتر در دانشگاه ها و حضور در سطوح مختلف تصمیم سازی و تصمیم گیری آموزش عالی از جایگاه مهم و حساسی برخوردار بوده و هست.
به برکت حضور در بسیج دانشجویی توفیق داشتم در جلسات مختلفی با حضور حاج آقا محمدیان شرکت کنم و از نظرات و راهنمایی های ایشان استفاده کنم. به حق که حضرت آقا به درستی به سلوک مهربانانه ایشان اشاره کردند. همیشه معتقد بوده ام که فاصله زیادی بین ایشان و مسئولان دفاتر دانشگاهی نهاد وجود داشته است و این مطلب را هم در جلسه ای خدمت ایشان عرض کردم. حیف است که از مجاهدت‌های ایشان برای اصلاح اساسنامه دانشگاه آزاد و نقش آفرینی به هنگام در دو برهه سالهای ۹۰ و ۹۶ برای تغییر ریل دانشگاه آزاد تقدیر نکنیم.

حمایت های پدرانه از تشکل های انقلابی، حضور اثربخش در مجموعه های کلان همچون شورایعالی انقلاب فرهنگی، هیات امنای دانشگاه آزاد، شورای اسلامی شدن، اعتماد و استفاده از نیروهای جوان و انقلابی در ستاد نهاد و ایستادن برابر تفکرات غلط و انحرافی برخی مسئولان آموزش عالی از جمله نقاط برجسته دوران مدیریت ایشان است که ان شاءالله در دوره جدید با قوت بیشتری ادامه پیدا کند.

حاج آقای رستمی هم الحمدلله در یک سال اخیر که به عنوان معاون سیاسی فرهنگی فعالیت داشتند، چندباری توفیق حضور در محضرشان داشته ایم. ایشان هم فردی کاملا آشنا به محیط دانشگاه، مهربان، پرتلاش، با تحمل و انقلابی هستند. به نظرم تمرکز اصلی ایشان برای تحول در نهاد باید متوجه دفاتر استانی و دانشگاهی نهاد باشد. بسیاری از مسئولان دفاتر دانشگاهی علی‌رغم اینکه زحمات زیادی می کشند ولی به رکورد، روزمرگی و داشتن روحیه اداری و خشک مبتلا گشته اند که علت آن هم حضور طولانی مدت در جایگاه مسئولیتی شان است. راه اندازی مجموعه های اندیشه ورز استانی، تربیت و‌ به کارگیری طلاب جوان، پر انگیزه‌ و آشنا به روحیات دانشجویی و مسائل آموزش عالی جهت تصدی مسئولیت دفاتر نهاد و امور تبلیغی، چاره تحول در دفاتر استانی است.

از دیگر اولیت های نهاد، تحول در منابع و بازنگری در شیوه های تدریس دروس معارف است که ان شاءالله ایشان با مدد امام زمان (عج‌) بتوانند آن را عملیاتی کنند.

کد خبر: 967833

وب گردی

وب گردی