آغاز رزمایش مشترک 14 کشور در اوکراین

وزارت دفاع اوکراین از آغاز رزمایش مشترکی در این کشور خبر داد که با مشارکت 14 کشور تا 15 سپتامبر برگزار خواهد شد که 10 کشور شرکت کننده از اعضای ناتو هستند.

به گزارش گروه بین الملل ایسکانیوز، امروز دوشنبه منطقه لویو غربی اوکراین شاهد آغاز گسترده ترین رزمایش نظامی زمینی مشترک میان آمریکا و اوکراین و برخی از کشورهای عضو ناتو تحت عنوان « Rapid Trident 2018» بود.

در این رزمایش بیش از 1200 نظامی از 14 کشور شرکت می کنند و 10 کشور از اعضای پیمان آتلانتیک شمالی هستند، 14 کشور شرکت کننده در این رزمایش عبارتند از: آمریکا، کانادا، اوکراین، انگلیس، آلمان، دانمارک، رومانی، بلغارستان، لهستان، لیتوانی، ترکیه، گرجستان، آذربایجان و مولداوی.

وزرات دفاع اوکراین اعلام کرد: تمرینات نظامی که هم اکنون در حال برگزار شدن است بزرگترین رزمایش مشترک زمینی است، بیشتر نیروهای شرکت کننده اوکراینی در این رزمایش از اعضای یکی از تیپ های نظامی هستند که عناصر خود را از نظامیان زبده جنگی در سرزمین های دونتسک و لوهانسک انتخاب کرده است، این دو منطقه در دونباس واقع شده است و استقلال خود از اوکراین را اعلام نموده اند.

کییف تاکید دارد مشارکت اوکراین در این رزمایش های سالانه که با مشارکت کشورهای مختلف برگزار می شود حاکی از آن است که نیروهای مسلح اوکراین از حمایت همپیمانان و شرکای خود برخوردار است.

رزمایش « Rapid Trident 2018» تا 15 سپتامبر ادامه خواهد یافت.

کد خبر: 967838

وب گردی

وب گردی