نیلی احمدآبادی: بزرگ‌ترین دغدغه دانشگاه های ایران دانشجو است

رئیس دانشگاه تهران گفت: بزرگ‌ترین دغدغه دانشگاه های ایران در مقایسه با دیگر دانشگاه های دنیا دانشجوست و یکی از موضوعاتی که کشور باید درباره آن تصمیم بگیرد شیوه خدمات دانشجویی است.

به گزارش خبرنگار گروه دانشگاه ایسکانیوز، نشست معاونان دانشجویی دانشگاه ها و مراکز آموزش عالی کشور در دانشگاه تهران در حال برگزاری است. محمود نیلی احمدآبادی رئیس دانشگاه تهران در این نشست گفت: اکنون در آستانه مهر ماه هستیم و باید برای سال جدید امور لازم را پیش بینی کنیم. پیش‌بینی های لازم می تواند سال موفقیت آمیزی را برای دانشگاه ها رقم بزند. ما هزینه زیادی را در دانشگاه ها بابت هزینه های دانشجویی و خدمات فرهنگی ارائه می‌کنیم هر چند که تا مرز مقبول فاصله داریم.

وی افزود: بخش بزرگی از فعالیت دانشگاه‌ها در این زمینه است؛ اما تا رسیدن به استانداردهای مطلوب فاصله داریم. در سال های اخیر شاهد بهبود وضعیت خوابگاه، تغذیه و امکانات رفاهی بودیم؛ همچنین دانشگاه ها فضای شادتری برای برگزاری برنامه های فرهنگی داشتند.

رئیس دانشگاه تهران در ادامه خاطر نشان کرد: زمانی که دانشگاه های ایران را با دانشگاه های دیگر نقاط دنیا مقایسه می کنم، یکی از بزرگترین دغدغه های دانشگاه های ایران، دانشجوست. فکر می کنم یکی از موضوعاتی که کشور باید درباره آن تصمیم بگیرد شیوه خدمات دانشجویی است.

نیلی احمدآبادی تصریح کرد: سیاست برنامه های دانشجویی و فرهنگی باید در سیاست های اصلی قرار داشته باشد. نگاه یکپارچه برای فعالیت های دانشگاه در دستور کار قرار دارد. باید مشارکت دانشجویان را در فعالیت دانشجویی جذب کرد. تشکل های سیاسی امکان فعالیت هر چه بیشتر را برای دانشجویان فراهم می کنند. همچنین این امکان را به آن ها می دهد که روحیه کارآفرینی و کار گروهی خود را تقویت کنند. ما سعی کردیم در کنار امور دانشجویی، به کار تخصصی دانشجویان نیز توجه داشته باشیم.

صدیقی معاون دانشجویی وزارت علوم در این مراسم گفت: ما نیاز به همدلی و کار بیشتری داریم و باید امید و انگیزه را به مجموعه دانشگاه ها تزریق کنیم، در چنین شرایطی وظیفه ما و شما سخت تر است و باید با همدلی، برنامه ریزی بیشتر و کار شبانه روزی از این برهه عبور کنیم.

وی ادامه داد: باید تلاش شود که فضا از لحاظ نشاط اجتماعی آماده شود، حدود 90 درصد دانشجویان خوابگاه ها درخواست فعالیت فرهنگی بیشتری دارند.

معاون دانشجویی وزارت علوم گفت: باید در صحنه حضور داشته باشیم ما قبول داریم ضعف های اجرایی و مدیریتی وجود دارد. 58 درصد دانشجویان به رشته و دانشگاه خود علاقه مند هستند، ما و شما باید در چنین شرایطی اطلاع رسانی به موقع داشته باشیم. پیش از اینکه جامعه دانشجویی اطلاعات نادرستی را دریافت کند، باید تلاش کنیم اطلاع رسانی مطلوب و با کیفیتی داشته باشیم.

حجت الاسلام رستمی رئیس نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ ها گفت: خداوند انسان رستگار را انسانی می داند که عقاید خود را رعایت کند، معلمان و استادان بزرگ‌ترین امانت‌دارانی هستند که انسان ها می توانند در آن قرار گیرند.

وی ادامه داد: خداوند به ما ماموریت می دهد پس از اینکه مسئولیت خودتان را برعهده دارید، وظیفه دارید دیگران را راهنمایی کنید. مقام معظم رهبری می فرمایند دانشگاه پرورشگاه انسان های بزرگ و کارآمد مدیران آینده کشور است.

رستمی بیان کرد: ابعاد تربیتی بیش از ابعاد آموزشی در دانشگاه ها مورد توجه قرار می گیرد. از یک طرف با سری بلند و ادعایی قابل اثبات می توان گفت دانشگاه ها یکی از فضاهای جمال و مناسب کشور است، اخلاق، پاکدامنی و نیکی در دانشگاه های ما موج می زند. بهترین نمونه اخلاق در دانشگاه های ایران رخ می دهد.

وی اظهار داشت: در دانشگاه شریف دو وعده نماز ظهر به جماعت برگزار می شود که مورد استقبال دانشجویان قرار می گیرد، همچنین دانشگاه تهران نیز درمراسم اعتکاف همواره پیشرو بوده است. در حال حاضر اصلی‌ترین مسئله، جریان تهاجمی است که تمام جامعه را هدف قرار داده است و به دنبال تزریق روحیه ناامیدی و ناتوان کردن جامعه و بی‌اعتماد کردن عناصر جامعه به یکدیگر است که این مسئله خطرناک است.

وی تاکید کرد: خداوند در شرایط سخت وعده کمک داده است، باتوجه به شرایط سخت جامعه، فرصت پیشرفت وجود دارد. ما باید درشرایط موجود، عرصه رشد را برای خودمان و جامعه ایجاد کنیم.

انتهای پیام /

کد خبر: 967857

وب گردی

وب گردی