نمایشگاه صنایع دستی ایران در مسکو گشایش یافت

در چارچوب هفته فرهنگی جمهوری اسلامی ایران در فدراسیون روسیه، نمایشگاه صنایع دستی ایران با عنوان «ایران اسرارآمیز؛ گشتی در باغ خیال» روز گذشته (12 شهریورماه) با حضور سفیر و رایزن فرهنگی ایران در روسیه و ابوذر ابراهیمی‌ترکمان، رییس سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی گشایش یافت.

به گزارش گروه فرهنگی ایسکانیوز به نقل از روابط عمومی سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی؛ در چارچوب هفته فرهنگی جمهوری اسلامی ایران در فدراسیون روسیه، نمایشگاهی از آثار هنری و صنایع دستی ایران با عنوان «ایران اسرارآمیز؛ گشتی در باغ خیال» روز گذشته (12 شهریورماه) با حضور مهدی سنایی، سفیر و قهرمان سلیمانی، رایزن فرهنگی ایران در روسیه، ابوذر ابراهیمی‌ترکمان، رییس سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی، یلنا تیتوا، رییس موزه صنایع دستی روسیه، هنرمندان ایرانی و علاقمندان به فرهنگ و هنر ایران گشایش یافت.

سنایی، سفیر ایران در روسیه در سخنانی در مراسم افتتاحیه این نمایشگاه، گفت: همکاری‌های دو کشور در حوزه فرهنگی باید به مانند همکاری‌های سیاسی و امنیتی گسترش یابد.

وی با بیان اینکه گسترش همکاری‌های فرهنگی می‌تواند منجر به رشد روزافزون همکاری‌های اقتصادی دو کشور شود، گفت: از اینکه چنین نمایشگاهی همزمان با سفر رییس جمهوری روسیه به تهران در مسکو برپا می‌شود، خرسندیم و از دست‌اندرکاران آن تشکر می‌کنیم.

ابراهیمی‌ترکمان، رییس سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی هم در سخنان خود در این مراسم، به جایگاه هنر در ایران و درآمیختن آن با معنویت اشاره کرد و گفت: برگزاری این گونه مراسم‌ها نه تنها باعث توسعه روابط فرهنگی دو کشور می‌شود، بلکه بر گسترش روابط روزافزون مردم ایران و روسیه نیز تأثیر بسزایی دارد.

عضور شورای عالی انقلاب فرهنگی، هنر را یکی از بهترین راه‌های ارتباطی میان جوامع و شناختن مردم دیگر کشورها دانست و بیان کرد: امروز هنرمندان ایران با دل و جانشان به اینجا آماده‌اند تا دل‌های مردم ایران و روسیه را به هم نزدیک کنند.

وی با اذعان اینکه غربی‌ها به دنبال اجرای پروژه ایران هراسی هستند، ولی هنوز نتوانسته‌اند ایران را منزوی کنند، افزود: هنرمندان ایرانی اینجا آمده‌اند تا نشان دهند ایرانی‌ها در طول تاریخ پیام آور صلح در جهان بوده‌اند.

رییس سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی گفت: در طول این هفته، هنردوستان روس به خوبی مشاهده خواهند کرد که تا چه اندازه پروژه ایران هراسی که از سوی غرب دنبال می‌شود، بی ارزش و کوچک است.

یلنا تیتوا، رییس موزه صنایع دستی روسیه نیز در ادامه این مراسم، بیان کرد: ایران دارای فرهنگ و هنری بی‌نظیر و کهن است و از اینکه در روسیه میزبان هنرمندان ایرانی هستیم، بسیار خوشحالیم.

در این نمایشگاه که از روز دوشنبه (12 شهریورماه) به مدت یک هفته در مسکو دایر است، آثاری همچون فرش، گلیم، خاتم کاری، نقاشی، مینا کاری روی کاشی و بشقاب، سفالگری، ملیله کاری روی نقره، قلم زنی روی چرم، خوش نویسی و خطاطی به نمایش درآمده است.

انتهای پیام/

کد خبر: 967859

وب گردی

وب گردی