رستمی: هم افزایی با مدیران،  استادان و روسای دانشگاه ها را در دستور کار خود قرار داده ایم

رئیس نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ها گفت: هم افزایی با مدیران، استادان و روسای دانشگاه ها برای ایجاد فضای تربیت نسلی پرکار، فعال، فرزانه، با نشاط و امیدوار به آینده امری است که در دستور کار خود قرار داده ایم.

به گزارش خبرنگار گروه دانشگاه ایسکانیوز، حجت‌الاسلام مصطفی رستمی در مراسم نشست معاونان دانشجویی دانشگاه ها در جمع خبرنگاران با اشاره به برنامه های پیش رو در نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ها گفت: نهاد بر اساس اساسنامه و حکمی که مقام معظم رهبری داشته اند، وظایفی را برعهده دارد.

وی ادامه داد: بر اساس امر مقام معظم رهبری، تسهیل حضور علمای حوزه در محیط های دانشگاهی در دستور کار قرار دارد. همچنین هم افزایی با مدیران، اساتید و روسای دانشگاه ها برای ایجاد فضای تربیت نسلی پرکار، فعال، فرزانه، با نشاط و امیدوار به آینده امری است که در دستور کار خود قرار داده ایم. طبیعتا در این زمینه از ابزارهای مختلفی که در دانشگاه و نهاد وجود دارد، استفاده خواهیم کرد.

رئیس نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ها گفت: دانشگاه‌ها تقریبا بالنده ترین و پرسرعت ترین محیط هایی هستند که در آن ها واکنش های سیاسی و اجتماعی مشاهده می شود. وظیفه ما و مدیران وزرات خانه و مجموعه های آموزش عالی این است که اجازه ندهند تلاطم هایی که شرایط اقتصادی و اجتماعی در جامعه کرده، در فضای دانشگاهی نیز ایجاد شود؛ زیرا کار ویژه دانشگاه که در حقیقت آموزش و تربیت است و این شرایط، به این امر آسیب خواهد رساند.

وی اضافه کرد: باید در این زمینه از مسئولان دولت برای توجه خاص دانشگاه ها و کمک به آن ها در زمینه مسائل بودجه ای تقاضای کمک کرد. به هر حال امیدواریم با هم افزایی و همراهی در فضای دانشگاه ها مشکلی به وجود نیاید.

حجت‌الاسلام رستمی در پایان تاکید کرد: طبیعتا دانشگاه ها، محیط آزاد اندیشی و بروز خلاقیت و اظهار نظرهای مختلف برای رسیدن به نظر صحیح به شمار می رود و ما برای شنیدن آن نیز فرصت، تامل و سعه صدر داریم.

انتهای پیام/

کد خبر: 967911

وب گردی

وب گردی