افزایش بیماری‌های مشترک انسان و دام/ وجود ۴۰۰ نوع میکروب در روده انسان

رئیس انجمن میکروب‌شناسی ایران با اشاره به وجود ۴۰۰ نوع میکروب در روده انسان گفت: استفاده بیش از حد از آنتی‌بیوتیک‌ها،‌ تغذیه نامناسب و استرس سبب شده امروزه میکروب‌های ایجاد کننده عفونت‌های فرصت‌طلب افزایش یابند.

به گزارش ایسکانیوز دکترمحمد مهدی فیض‌آبادی در افتتاحیه نوزدهمین کنگره بین‌المللی میکروب‌شناسی ایران گفت: این کنگره ابعاد گوناگونی از لحاظ توجه به حوزه‌های تخصصی میکروب‌شناسی داشته که جدیدترین مباحث، مباحث علمی و کاربردی در این زمینه توسط دانشمندان و اساتید برجسته داخلی و خارج از کشور مورد بحث و گفت‌وگو قرار می‌گیرد.

وی با اشاره به اینکه میکروب‌شناسی پزشکی، میکروب‌شناسی کاربردی، میکروب‌شناسی دامپزشکی و میکروب‌شناسی مواد غذایی ازجمله مباحث و محورهای اصلی این کنگره است افزود: موضوعات مطرح‌شده متناسب با نیاز روز کشور، منطقه و جهان بوده که توسط نام‌آوران رشته میکروب‌شناسی ارائه می‌شود. همچنین دانشجویان و دانش‌پژوهان می‌توانند اطلاعات خود را با شرکت در این کنگره به‌روز کرده و تبادل تجربه و دانش انجام دهند.
رئیس نوزدهمین کنگره بین المللی میکروب‌شناسی ایران اضافه کرد: پیش‌بینی می‌شود بیش از ۱۲۰۰ میهمان داخلی در این کنگره حضور یابد همچنین از کشورهای خارجی و مراکز تحقیقاتی جهان همچون آلمان، ایتالیا، فنلاند، پاکستان، ترکیه، عراق و افغانستان نیز میهمانانی خواهیم داشت.


فیض‌آبادی با اشاره به اینکه مخاطبان این کنگره از مرزهای کشور بالاتر است گفت: تشخیص میکروب‌ در علم پزشکی سبب شناسایی عامل بیماری می‌شود که هرچه این مسئله سریع‌تر صورت گیر درمان به موقع و مفیدتر خواهد بود.
وی با اشاره به اینکه در روده انسان ۴۰۰ نوع میکروب از نژاد و رنگ‌های مختلف شناسایی شده اما تنها درصد کمی از این میکروب‌ها بیماری‌زا هستند و در شرایطی که فرد وضعیت تغذیه‌ای یا جسمانی مناسبی نداشته باشد میکروب‌های غیرمفید بر میکروب‌های مفید غلبه می‌کنند.

در روده انسان ۴۰۰ نوع میکروب از نژاد و رنگ‌های مختلف شناسایی شده اما تنها درصد کمی از این میکروب‌ها بیماری‌زا هستند و در شرایطی که فرد وضعیت تغذیه‌ای یا جسمانی مناسبی نداشته باشد میکروب‌های غیرمفید بر میکروب‌های مفید غلبه می‌کنند


رئیس انجمن میکروب‌شناسی ایران عنوان کرد: وضعیت جسمانی و ایمنی فرد و نوع میکروب سبب می‌شود که فرد بیمار شود و یا بتواند در مقابل میکروب و عفونت مقابله کند.
فیض‌آبادی با بیان اینکه استفاده بیش از حد از آنتی‌بیوتیک‌ها،‌ تغذیه نامناسب و استرس سبب شده امروزه میکروب‌های ایجاد کننده عفونت‌های فرصت‌طلب افزایش یابند گفت: پانلی در این کنگره در ارتباط با کنترل عفونت در نظر گرفته شده و موضوع میکروب‌های نوپدید و بازپدید نیز که امروزه انسان‌ها را مورد طغیان قرار داده‌اند در پنل جداگانه مورد بحث و گفت‌وگو قرار می‌گیرند.
وی با اشاره به اینکه شواهد نشان می‌دهد بیماری‌های مشترک انسان و دام امروزه افزایش یافته است گفت:‌ میهمانان ویژه‌ای در این زمینه در کنگره حضور دارند تا شاهد مقابله و پیشگیری بهتر این مسئله داشته باشیم.
رئیس انجمن میکروب‌شناسی ایران گفت: ۸ کارگاه آموزشی در حاشیه کنگره و در مراکز تحقیقاتی خواهیم داشت که شرکت‌کنندگان می‌توانند از آموزش‌های پیشرفته در این زمینه بهره‌مند شوند.


فیض‌آبادی از همه متخصصان داخلی، جراحی، اطفال،‌دامپزشکی و سایر رشته‌های مرتبط با میکروب‌شناسی دعوت کرد تا در نوزدهمین کنگره بین‌المللی میکروب‌شناسی ایران شرکت کرده و علاوه بر دریافت امتیاز بازآموزی از ارائه جدیدترین مباحث علمی نیز بهره‌مند شوند.

انتهای پیام/

استفاده بیش از حد از آنتی‌بیوتیک‌ها،‌ تغذیه نامناسب و استرس سبب شده امروزه میکروب‌های ایجاد کننده عفونت‌های فرصت‌طلب افزایش یابند

کد خبر: 967927

وب گردی

وب گردی