مخاطب و نیازهایش را می شناسم/ نام «هزارپا»؛ «آخرین عملیات» بود

رضا رخشان؛ تهیه کننده فیلم «هزارپا» و «ضد گلوله» با ایسکانیوز به گفت‌و‌گو نشست.

رضا رخشان تهیه کننده فیلم «هزار پا» در گفت‌و‌گو با ایسکانیوز، از پای بندی و علاقه خود به سینما گفت و عنوان کرد: حس من این است که می توانم اتفاقات خوبی را در سینمای ایران رقم بزنم. تماشاچی را می شناسم و نیازش را درک می کنم.

رخشان ضمن بیان تغییر نام این فیلم از «آخرین عملیات» به «هزارپا» افزود: نام این کار در ابتدا «آخرین عملیات» بود، من حس کردم این عنوان بیشتر برای یک فیلم با حال و هوای جنگی مناسب لذا نام آن را تغییر دادم و «هزارپا» را انتخاب کردم که خوشبختانه گروه نویسندگان و کارگردان نیز با این امر موافق بودند. خصوصا که «هزارپا» لقبی بود که در قصه به رضا داده بودند و داستان فیلم بر اساس همین شکل می گیرد.

تهیه کننده فیلم «هزارپا» ضمن اعلام اینکه فعلا تصمیمی برای ادامه ساخت «هزارپا» نداریم در خصوص نحوه شکل گیری ایده فیلم و تصمیم به ساخت آن عنوان کرد: من در ابتدا طرحی یک صفحه ای داشتم که به دنبال نویسنده‌ خوش ذوقی برای نوشتن آن بودم، نویسندگان این فیلم آقایان امیر برادران، پیمان جزینی و مصطفی زندی به من معرفی شدند. من از آنها خواستم تا نمونه فیلمنامه ای که نوشته اند را ارائه دهند و آنها فیلمنامه «آخرین عملیات» را ارائه کردند. با آنها قرار داد بستم و فیلمنامه را خریدم، طرح خودم را نیز به آنها دادم تا بنویسند. سپس به دنبال تولید فیلمنامه «آخرین عملیات» رفتم.

ابتدا با رضا عطاران قرار داد بستم و پس از آن با ابوالحسن داوودی قرار داد بستم. البته قرار داد دیگری هم به تازگی با گروه نویسندگان برای نوشتن فیلمنامه ای جدید امضا کرده ایم.

وی از ساخت قطعی دو فیلمنامه و کلید زدن یکی از آنها فیلم به زودی خبر داد و گفت: اجازه بدهید نام فیلم جدید را اعلام نکنم تا به وقت خودش اعلام بشود چرا که فیلمنامه در حال بازنویسی است و ممکن است نام آن تغییر کند.

رخشان در خصوص میزان استفاده از بداهه در دیالوگ ها و اکت های فیلم تصریح کرد: استفاده از بداهه درصد خیلی کمی از کار را به خود اختصاص داده است. آقای داوودی بسیار وفادار به متن بودند و اصلا خود ایشان در متن تغییراتی دادند، آن را پرورش دادند و کاملا به تمام وجوه فیلمنامه مسلط بودند. در اجرا نیز بسیار مبتنی و وفادار به متن پیش می رفتند.

وی ضمن بیان پیشی گرفتن قصه بر کاراکترهایش گفت: به نظر من قصه عامل اصلی جذب مخاطب بوده است. -البته اگر بخواهیم تا حدودی روایت اصلی را از کاراکترهای خلق شده جدا بنگریم.- این قصه بسیار جذاب بود و من مطمئن بودم که اتفاقات عجیبی برای آن رخ خواهد داد.

تهیه کننده فیلم «ضد گلوله» در خصوص به‌کار‌گیری درآمدهای حاصل از این فیلم به منظور ساخت فیلم های دیگر گفت: من سینما را دوست دارم. قطعا من درآمد حاصل را برای ساخت فیلم های بعدی خود به کارخواهم گرفت. شما نگاه کنید؛ تندیس بهترین فیلمنامه و دیپلم افتخار بهترین فیلم به «ضد گلوله» داده شده است که هسته و طرح اصلی داستان آن از خودم بود. آن هم هنگامی که فیلم های کمدی هیچ گاه در این جایگاه دیده نمی شدند.

وی ادامه داد: حس من این است که می توانم اتفاقات خوبی را در سینمای ایران رقم بزنم. مخاطب را می شناسم. نیازش را احساس و درک می کنم، می توانم او را به مانند فیلم «ضد گلوله» و «هزارپا» به تماشای فیلم بیاورم و راضی برگردانم.

انتهای پیام/

کد خبر: 967928

وب گردی

وب گردی