تلاش برای خروج تروریستها از ادلب با کمترین هزینه انسانی

وزیر امور خارجه گفت: شرایط ادلب بسیار حساس است؛ تلاش ما بر این است که وضعیت ادلب و خروج تروریست‌ها از این منطقه با کمترین خسارت‌ها انجام شود.

به گزارش ایسکانیوز ، محمد جواد ظریف امروز سه شنبه 13 شهریورماه در حاشیه جلسه کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی گفت: جلسه‌ای با اعضای کمیسیون عمران و گروهی از فعالان بخش خصوصی در حوزه صادرات خدمات فنی و مهندسی داشتیم؛ در این جلسات، نظرات کارشناسی دوستان در مورد موانع صادرات مطرح شد. حوزه صادرات در سیاست خارجی بسیار مهم است؛ از اعضای کمیسیون عمران برای ابتکاری که داشتند و این جلسه را برگزار کردند سپاسگزارم.

وزیر امور خارجه در ادامه افزود: اعضای کمیسیون عمران در کار گروهی و در جلسات متعددی موضوع صادرات خدمات فنی و مهندسی را پیگیری کرده و امروز هم بحث خوبی صورت گرفت. امیدوارم از این ظرفیت بسیار عظیم کشور که می‌تواند ده‌ها میلیارد دلار برای کشور ارز و شغل ایجاد کند بتوانیم به بهترین نحو استفاده کنیم.

وی با بیان اینکه بین حاکمیت و بخش خصوصی می‌تواند ارتباط خوبی به وجود بیاید گفت: مجلس می‌تواند به ایجاد این رابطه کمک کند؛ من فکر می‌کنم امروز صحبت‌های خوبی داشتیم که با هدایت کمیسیون عمران به نتیجه می‌رسد.

وزیر امور خارجه در خصوص سران روند آستانه که جمعه 16 شهریورماه برگزار می‌شود؛ گفت: شرایط ادلب بسیار حساس است؛ تلاش ما بر این است که وضعیت ادلب و خروج تروریست‌ها از این منطقه با کمترین خسارت‌ها انجام شود و امیدوارم روند پاکسازی را بتوانیم با موفقیت به انجام برسانیم.

ظریف ابراز امیدواری کرد: با همکاری سه کشور ایران، ترکیه و روسیه و با حضور مقامات سوری شرایط به نحوی ادامه یابد که کم ترین خسارت به مردم سوریه وارد شده و و روند خروج تروریست‌ها از منطقه سرعت گیرد.

کد خبر: 967955

وب گردی

وب گردی