جوانمرد: ۶۰ درصد کاروان ورزشی ایران در مسابقات جاکارتا از بدنه دانشگاه آزاد بود

سرپرست اداره‌کل ورزش و تربیت‌بدنی دانشگاه آزاد اسلامی گفت: حدود ۶۰ درصد از ساختار کاروان ورزشی حاضر در هجدهمین دوره مسابقات آسیایی جاکارتا از بدنه دانشگاه آزاد اسلامی بودند.

به گزارش روابط عمومی واحد علوم و تحقیقات، دکتر کمال جوانمرد، سرپرست اداره‌کل ورزش و تربیت‌بدنی دانشگاه آزاد اسلامی در آیین افتتاحیه مسابقات بسکتبال برادران دانشگاه آزاداسلامی در واحد علوم و تحقیقات با اشاره به درخشش ورزشکاران دانشگاه آزاد اسلامی در هجدهمین دوره مسابقات آسیایی جاکارتا، گفت: تأثیر و دخالت مستقیم و غیرمستقیم ورزشکاران دانشگاه آزاد اسلامی در کسب ۵۶ مدال از مجموع ۶۲ مدال کسب شده کاروران ورزشی ایران در مسابقات آسیایی جاکارتا، نشان از تأثیرگذاری دانشگاه آزاد اسلامی در اعتلای سطح ورزش کشور به خصوص در حوزه علم ورزش دارد.

وی افزود: به عبارت دیگر بخش عمده‌ای از موفقیت‌های ورزش کشور مرهون فعالیت‌های دانشگاه آزاد اسلامی است که توانسته با جذب ورزشکاران در ارتقاء بار علمی آنان نقش بسزایی داشته باشد.

جوانمرد با اشاره به برگزاری این دوره از مسابقات ورزشی دانشگاه آزاد اسلامی پس از دو سال وقفه، ادامه داد: خروجی این مسابقات بسیار حائز اهمیت است، چراکه معتقدیم ساختار اصلی تیم‌های ورزشی دانشگاه آزاد اسلامی را می‌توان از استعدادهای حاضر در این مسابقات تشکیل داد.

وی با اعلام خبر برگزاری جام مقاومت در دی ماه ۹۷ و مسابقات دانشگاهی ناپل ایتالیا در سال ۲۰۱۹، تصریح کرد: یکی از رشته‌های ورزشی این مسابقات، رشته بسکتبال است که همانطور که بیان شد، شاکله اصلی بسکتبالیست‌های حاضر در این دو رویداد ورزشی از میان خروجی این دوره از مسابقات بسکتبال برادران دانشگاه آزاد اسلامی خواهد بود.

حجت‌الاسلام والمسلمین حجت‌اله ذاکر معاون فرهنگی و دانشجویی واحد علوم و تحقیقات نیز با یادآوری بیانات مقام معظم رهبری مبنی بر اینکه «امر به ورزش امر به معروف است»، گفت: بنابراین تشویق و ایجاد بسترهای مناسب برای حضور جوانان در ورزش امری شایسته و خود به نوعی از جمله فعالیت‌های فرهنگی است که در دانشگاه آزاد و واحد علوم و تحقیقات به خوبی به آن مبادرت شده است.

حجت‌الاسلام ذاکر ادامه داد: ورزش نه تنها موجب سلامتی جسم می‌شود بلکه سلامت روح را به واسطه ذات جوانمردی و پهلوانی در خود دارد. بر همین اساس است که ورزشکاران کمتر دچار انحرافات و آسیب‌های اخلاقی می‌شوند.

وی حفظ کرامت، احترام و تواضع را از جمله موضوعاتی دانست که باید در ورزش و برگزاری مسابقات ورزشی به آن توجه ویژه‌ای شود.

معاون فرهنگی و دانشجویی واحد علوم و تحقیقات در بخش دیگر سخنانش گفت: امکانات ورزشی بخشی از نیاز ورزشکاران برای موفقیت است. در بسیاری از مسابقات ورزشی شاهد درخشش و شگفتی‌سازی ورزشکاران و تیم‌های ورزشی بوده‌ایم که با تلاش و کوشش مضاعف توانسته‌اند فعل خواستن را به بهترین شکل ممکن صرف کنند.

رقابت‌های سراسری دانشجویان دانشگاه آزاد اسلامی در رشته بسکتبال با حضور ۱۷ تیم از سراسر کشور در محل مجتمع ورزشی فتح واحد علوم و تحقیقات آغاز شد.

در آیین افتتاح این مسابقات، پس از رژه تیم‌های حاضر در مسابقات و برگزاری مسابقه اسلم دانک بین دانکرهای حاضر در تیم‌ها و مسابقه اطلاعات بسکتبالی، دکتر جوانمرد سرپرست اداره کل ورزش و تربیت بدنی دانشگاه آزاد اسلامی و حجت‌الاسلام والمسلمین حجت‌اله ذاکر معاون فرهنگی و دانشجویی واحد علوم و تحقیقات به ایراد سخنرانی پرداختند.

این دوره از مسابقات بسکتبال برادران دانشگاه آزاد اسلامی که به صورت رسمی از سه‌شنبه ۱۳ شهریور ماه با برگزاری دیدار دو تیم استان‌های البرز و سمنان آغاز شد.

کد خبر: 967975

وب گردی

وب گردی