شرحی بر مدایح عربی منتشر می شود

کتاب «شرح وافی بر مشهورترین مدایح شعرعربی» با عنوان اصلی «دراسه فنیه و شرح وافر علی اغر المدائح فی الشعر العربی» توسط دانشگاه آزاد اسلامی واحد مهاباد در دست انتشار است.

به گزارش گروه فرهنگی ایسکانیوز؛ کتاب «شرح وافی بر مشهورترین مدایح شعرعربی» با عنوان اصلی «دراسه فنیه و شرح وافر علی اغر المدائح فی الشعر العربی» نوشته دکتر ناصر حسینی استادیار رشته زبان و ادبیات عربی دانشگاه آزاد اسلامی واحد مهاباد در دست انتشار است.
کتاب "دراسه فنیه و شرح وافر علی اغر المدائح فی الشعر العربی" شرحی تخصصی و کامل بر مشهورترین مدیحه های شعر عربی از دوره جاهلی تا آغاز دوره معاصر است.

نویسنده کتاب بعد از ارائه مقدمه ای بر مدح، ماهیت و اطوار آن در شعر عربی، بیست و پنج‌ قصیده مطرح و پر آوازه درباره مدح را شرح و تفسیر کرده است.

در ابتدای اثر زندگینامه صاحب اثر به همراه قصائد وی آورده شده است. در این بخش به حیات شاعر، وقایع مهم و موثر در زندگی و حیات ادبی او، منزلت و جایگاه شاعری اش و اغراض شعری، بخصوص مدح وی و همچنین به دیوان و شارحان آن و مناسبت سرایش قصائد اشاره کرده است.
در بخش دوم کتاب، قصائد به صورت کامل با اعراب گذاری و ترتیب دقیق آورده شده، سپس تمامی لغات دشوار آن به صورت مفصل توضیح داده شده است و در نهایت هر بیت به صورت مجزا با تمام جزییات آن به زبان عربی تفسیر و شرح شده است.

این کتاب با رعایت تمام معیارهای علمی تحقیق برای پژوهشگران و محققان در ادبیات عربی و نیز دانشجویان و دوستداران این رشته قابل استفاده بوده و به عنوان گنجینه ای مهم و قابل اعتماد برای مدایح مشهور در ادبیات عربی ، مورد استفاده قرار گیرد.

انتهای پیام/

کد خبر: 968035

وب گردی

وب گردی