35 سال زندانی به جرم استقلال طلبی علیه آمریکا

ویژه برنامه «مصاحبه اختصاصی» هیسپان تی وی که با مقامات بلندپایه در سطح دنیا گفت و گوی اختصاصی دارد؛ این بار میزبان «اسکار لوپز ریورا»، جدایی طلب پورتوریکویی است که بیش از 35 سال از عمر خود را در زندان های آمریکا گذرانده و به تازگی آزاد شده است.

به گزارش گروه فرهنگی ایسکانیوز به نقل از روابط عمومی شبکه هیسپان تی وی؛ برنامه «مصاحبه اختصاصی» که یکی از ویژه برنامه های هیسپان تی وی است و در قالب گفت و گو محور با مقامات بلندپایه و چهره های شاخص در سطح دنیا به خصوص کشورهای آمریکای لاتین مصاحبه می کند، میزبان اسکار لوپز ریورایی شده که پس از 35 سال گذراندن زندان به جرم استقلال خواهی کشورش از آمریکا و به اتهام اقدام به بمب گذاری، حالا آزاد شده و در این برنامه صحبت از اعتقاداتی می زند که به خاطر آن ها سال ها در زندان بوده است.

در این برنامه بیان می شود که لوپز ریورا یک جدایی طلب پورتوریکویی است که خواهان استقلال کشورش از آمریکا بوده است. پورتو ریکو مجمع الجزایری است در شمال شرقی منطقه کاراییب که از نواحی غیر ضمیمه به خاک آمریکا به شمار می آید که تحت حاکمیت سیاسی ایالات متحده قرار دارد . پورتوریکو پس از خروج از استعمار اسپانیا در سال 1898 به تصرف آمریکا درآمده که باعث تبدیل شدن مردم این کشور به شهروندان آمریکایی در سال 1917 منجر شد؛ همچنین خواهیم دید هرچند که ساکنان این جزیره شهروند آمریکا بشمار می‌آیند اما نمی‌توانند در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا شرکت کنند یا این که نماینده‌ای در مجلس آمریکا داشته باشند. از این سو «اسکار لوپز ریورا» سال ها به جرم اقدامات استقلال طلبانه‌اش جهت خروج پورتوریکو از سلطه آمریکا به عنوان زندانی سیاسی در این کشور به سر می‌برد.

در گفت و گوی برنامه مشخص می شود لوپز ریورا که 12 سال از ایام زندانی خود را در سلول انفرادی بوده، در سال 1999 عفو بیل کلینتون، رئیس جمهوری وقت آمریکا را رد می کند ولی درنهایت با حکم عفو باراک اوباما، رئیس جمهور سابق آمریکا آزاد می شود.

ویژه برنامه «مصاحبه اختصاصی» محصول واحد برنامه های هیسپان تی وی، در قالبی گفت و گو محور و در مدت زمان 25 دقیقه پنج شنبه 15 شهریور ماه ماه ساعت 5:30 به وقت تهران به روی آنتن هیسپان تی وی می رود و تکرار این برنامه ساعت 14:30 پنج شنبه و 10:00 روز جمعه خواهد بود.

انتهای پیام/

کد خبر: 968054

وب گردی

وب گردی