شهریه علی الحساب به دلیل تعیین تکلیف شهریه آخر ترم از دانشجو دریافت می شود

معاون امور مالی دانشگاه آزاد اسلامی واحد ارومیه در زمینه چرایی 6 برابر شدن هزینه علی الحساب شهریه متغیر گفت: این اقدام به دلیل آن است که بدهی دانشجو تا آخر ترم تعیین تکلیف شود و به عنوان بدهی باز باقی نماند. واحد اجبار نمی کند که دانشجویان به صورت نقدی این شهریه را واریز کنند، دانشجو می تواند تا آخر ترم چک بدهد.

قاسم سامعی معاون امور مالی دانشگاه آزاد اسلامی استان ارومیه در گفت و گو با خبرنگار ایسکانیوز در زمینه افزایش شهریه علی الحساب متغیر واحد مهاباد گفت: شهریه علی الحساب متغیر که 200 تا 300 هزار تومان بود حدود یک میلیون و 700 هزار تومان شده است؛ مثلا در رشته های پرستاری شهریه متغییر زیاد است، واحدها به دانشجو اجبار نمی کنند که دانشجو این شهریه را حتما باید به صورت نقدی واریز کند؛اما دانشجو می تواند در قالب تسهیلاتِ صندوق رفاه آن را پرداخت کند.

وی در پاسخ به سوال خبرنگار ایسکانیوز در زمینه چرایی 6 برابر شدن هزینه علی الحساب شهریه متغیر افزود: شهریه افزایش پیدا نکرده، در واقع شهریه علی الحساب افزایش پیدا کرده است. ما میخواستیم در ارومیه این اقدام را انجام دهیم اما نشد، این اقدام به دلیل آن است که بدهی دانشجو تا آخر ترم تعیین تکلیف شود و به عنوان بدهی باز باقی نماند. واحد اجبار نمی کند که دانشجویان به صورت نقدی این شهریه را واریز کنند، دانشجو می تواند تا آخر ترم چک بدهد.

معاون امور مالی دانشگاه آزاد اسلامی واحد ارومیه در زمینه عدم دسترسی به سایت برای انتخاب واحد در صورتی که در همان لحظه هزینه را پرداختت نکند، گفت: در چنین شرایطی دانشجو می تواند به واحد چک بدهد یا از تسهیلات صندوق رفاه استفاده کند تا بدهی وی تعیین تکلیف شود. پس از آن سیستم برای این افراد باز شده و می توانند انتخاب رشته کنند.

وی اضافه کرد: دانشجویان برای پرداخت این شهریه می توانند از چک استفاده کنند، با معاون ادارای مالی واحد مهاباد در این زمینه صحبت کردم و وی اعلام کرد ما این موضوع را مدیریت کردیم یا از دانشجویان چک می گیریم یا می توانند از وام صندوق رفاه استفاده کنند.

انتهای پیام/

کد خبر: 968080

وب گردی

وب گردی