رشد 10 درصدی اسکان فرهنگیان/ مشهد پذیرای بیشترین مسافر

مدیرکل تعاون و پشتیبانی وزارت آموزش و پرورش از رشد 10 درصدی اسکان فرهنگیان نسبت به سال گذشته خبر داد و گفت: تاکنون استان‌های خراسان رضوی، اردبیل و مازندران به ترتیب دارای بیشترین مسافر فرهنگی هستند.

به گزارش ایسکانیوز، گودرز کریمی‌فر مدیرکل تعاون و پشتیبانی وزارت آموزش و پرورش به عملکرد ستاد اسکان فرهنگیان اشاره کرد و گفت: طرح اسکان فرهنگیان در تابستان 97 از هفته آخر خرداد ماه آغاز شد و تا نیمه شهریور ماه ادامه خواهد داشت.

وی ادامه داد: این طرح با حضور 7658 نفر از عوامل اجرایی در قالب 2649 مدرسه، 23 هزار و 960 کلاس، 345 مرکز رفاهی، 50 پردیس و 300 اردوگاه در حال اجراست که تا پایان هفته اول شهریور ماه تعداد بیش از 6 میلیون و 500 هزار نفرـ روز خدمات اسکان به فرهنگیان ارائه کرده است.

مدیرکل تعاون و پشتیبانی وزارت آموزش و پرورش اضافه کرد: با توجه به بررسی‌های به عمل آمده، آمار اسکان فرهنگیان تا پایان هفته اول شهریور ماه در مقایسه با مدت مشابه سال قبل 10 درصد رشد داشته است.

وی با بیان اینکه ستادهای اسکان فرهنگیان تا 15 شهریور ماه آماده پذیرش فرهنگیان است، به استان‌های برتر کشور در امر پذیرش مهمانان فرهنگی اشاره کرد و افزود: تاکنون استان‌های خراسان رضوی با یک میلیون و 668 هزار و 100 نفرـ روز، اردبیل با 782 هزار و 281 نفرـروز، مازندران با 693 هزار و 210 نفرـروز، گیلان با 495 هزار و 959 نفرـ روز و استان فارس با 321 هزار و 518 نفرـروز بیشترین آمار پذیرش مسافران فرهنگی را به حوزه اختصاص داده‌اند.

کریمی‌فر به برنامه های اسکان فرهنگیان در تابستان 97 اشاره کرد و گفت: افزایش سطح خدمات اسکان، توجه ویژه به وسایل سرمایشی، بهسازی و زیباسازی پایگاه‌های پذیرش، اطلاع رسانی مطلوب، نصب دستگاه‌های کارت‌خوان و نوبت‌دهی در پایگاه‌های پذیرش، اتخاذ تدابیر امنیتی جهت حفظ و حراست از اموال مهمانان فرهنگی و برپایی نمایشگاه‌های بومی و سنتی در جوار پایگاه‌های پذیرش استان‌ها جهت آشنایی با فرهنگ و سنت‌های محلی از جمله برنامه‌های وزارت آموزش و پرورش در امر اسکان فرهنگیان در تابستان 97 است.

منبع: فارس

انتهای پیام/

کد خبر: 968081

وب گردی

وب گردی