توضیحات  واحد مهاباد درباره افزایش شهریه های علی الحساب

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد مهاباد گفت: دانشجو در اول ترم 200 هزار تومان پرداخت می کرد و تا زمان امتحانات برای پرداخت شهریه مراجعه نمی کرد، در زمان امتحانات حتی اگر 200 هزار تومان بدهی داشت و نمی توانستیم کارت ورود به جلسه برای وی صادر کنیم، در چنین  شرایطی دانشجو با مشکل مواجه می شد.

صلاح خان احمد زاده رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد مهاباد در گفت و گو با خبرنگار گروه دانشگاه ایسکانیوز درباره دریافت هزینه یک میلیون و 700 هزار تومانی تحت عنوان شهریه علی الحساب گفت: دانشگاه از دانشجو می خواهد این شهریه را پرداخت کند، اگر فردی توانایی کافی داشته باشد این هزینه را پرداخت می کند. ما به فردی که نتواند این هزینه را پرداخت کند، وام های مختلف را معرفی می کنیم که می توانند از آن ها استفاده کنند، اگر شرایط دریافت وام را نیز نداشته باشند، یک قسمت این شهریه را از دانشجو دریافت و باقی را قسط بندی می کنیم.

کامران موسی زاده معاون اداری مالی واحد مهاباد نیز در این باره بیان کرد: مبلغ یک میلیون و 700 هزار تومان شهریه علی لحساب نیست، من نمی دانم دانشجویان ارقام را چگونه به شما اطلاع داده اند اما شهریه ثابت به علاوه مبلغ خاص است که یک میلیون و 700 هزار تومان هم نیست، که این مبلغ را کاهش داده ایم. در گذشته ما 200-300 هزار تومان دریافت می کردیم ولی این موضوع حل نمی شد؛ اما در حال حاضر این مبلغ را به 3 تا 4 قسط تقسیم می کنیم.

وی ادامه داد: ما افزایش شهریه نداشته ایم، افزایش شهریه بر اساس همان 10 درصد بخشنامه است. دانشجو در اول ترم 200 هزار تومان پرداخت می کرد و تا زمان امتحانات برای پرداخت شهریه مراجعه نمی کرد، در زمان امتحانات 200 هزار تومان بدهی داشت و نمی توانستیم کارت ورود به جلسه برای وی صادر کنیم، در چنین شرایطی دانشجو با مشکل مواجه می شد.

دکتر موسی زاده افزود: ما گفتیم مبلغ را از همین ابتدا به دانشجو اطلاع دهیم، آن هایی که توانایی دارند، این مبلغ را پرداخت کنند، در غیر این صورت هزینه را به 4 قسط تقسیم می کنیم. ما برای رفاه حال دانشجو این اقدام را انجام داده ایم دانشجویان پیش از این مجبور بودند برای هر امتحان مجوز موقت دریافت کرده و سر جلسه امتحان حاضر شوند.

وی اضافه کرد: به هنگام ثبت نام، افرادی که توانسته اند، این هزینه را پرداخته اند و دسترسی ثبت نام برای آن ها باز شده است، آن هایی که نتوانسته اند هزینه را کاهش داده و اعلام کردیم یک سوم شهریه را در ابتدا پرداخت کنید. آن ها پس از پرداخت این مبلغ، توانسته اند ثبت نام خود را انجام دهند. برخی از دانشجویان در روی تلگرام آگهی دادند که ثبت نام نکنید، ما به سازمان می رویم، چند نفری که عضو انجمن هستند به حالت اغتشاش گرانه برای جلوگیری از ثبت نام باقی افراد، در تلگرام و رسانه های عمومی آگهی زده اند؛ این افراد می خواهند خودی نشان دهند.

معاون اداری مالی واحد مهاباد گفت: در ابتدا چون قسط بندی نداشتیم 200 هزار تومان دریافت می کردیم اما در حال حاضر مبلغ کل را اعلام کرده ایم. دانشجویان زمانی که این موضوع را روی سیستم دیدند به ما مراجعه نکرده اند، درصورتی که دانشجویان تک تک به ما مراجعه کنند، مشکل آن ها حل خواهد شد.

انتهای پیام/

کد خبر: 968095

وب گردی

وب گردی