همکاری مشترک علمی تحقیقاتی دانشگاه آزاد اسلامی و شرکت برق خراسان جنوبی

مهندس محمدابراهیم شرکا مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق خراسان جنوبی و جمعی از مسئولان این شرکت با حضور در دانشگاه آزاد اسلامی بیرجند از مراحل انجام طرح پژوهشی بررسی و ارزیابی پایه های بتونی انتقال برق و نیز تاسیسات ، آزمایشگاه ها ،کارگاه ها و مراکز پژوهشی فناوری این دانشگاه بازدید و با رئیس و مسئولان دانشگاه آزاد اسلامی خراسان جنوبی دیدار کردند.

به گزارش ایسکانیوز در این دیدار دکتر سیدحسن هاشمی دبیرهیات امناء و رئیس دانشگاه آزاد اسلامی خراسان جنوبی با بیان تاریخچه تاسیس دانشگاه آزاد اسلامی بیرجند گفت: رشته برق در شمار اولین رشته های دانشگاه آزاد اسلامی بیرجند است که از 1364 تاکنون در این واحد دانشگاهی فعال می باشد.
دکتر هاشمی در ادامه همکاری مشترک دانشگاه و شرکت توزیع نیروی برق استان در جهت ارائه خدمات علمی پژوهشی کاربردی موردنیاز جامعه را بسیارمفید دانست و از اراده و انگیزه قابل تحسین مدیرعامل و مسئولان شرکت برق خراسان جنوبی قدردانی کرد.
مدیرعامل شرکت نیروی برق خراسان جنوبی نیز در این دیدار ضمن تحسین امکانات گسترده و توانمندی ها وتجهیزات آزمایشگاهی و کارگاهی دانشگاه آزاد اسلامی بیرجند گفت:تقویت ارتباط و تعامل دوسویه ی دانشگاه وشرکت توزیع نیروی برق در جهت توان افزایی و نیز حل مشکلات کشور عزیزمان اتفاقی مبارک و ارزشمند است.
مهندس شرکا در ادامه افزود،عملیاتی وکاربردی شدن تحقیقات و پژوهش های کاربردی دانشگاه می تواند در زمینه ی توسعه کشور موثر و نقش آفرین باشد.
دکتر امید شریعتی معاون پژوهش و فناوری واحد بیرجند نیز ضمن بیان گزارشی از ساختار و فعالیت های اتاق تدبیر و اندیشه دانشگاه گفت:این مجموعه بستر مناسبی جهت همکاری سایر نخبگان وپژوهشگران با دانشگاه فراهم ساخته است.

گفتنی است:دکتر حسین بهشتی نژاد عضو هیات علمی گروه عمران دانشگاه آزاد اسلامی بیرجند که مسئولیت اجرای طرح تحقیقاتی بررسی خوردگی پایه های بتنی انتقال برق را عهده دار شده است به خبرنگار ما گفت: از آنجا که خوردگی میلگرد یکی از دلایل اصلی خرابی سازه های بتن مسلح در محیط های مخرب می باشد.منطقه شهرستان طبس در خراسان جنوبی به دلیل حضور یون های مخرب کلر و سولفات در خاک به عنوان یکی از مهاجم ترین محیط ها برای پایه های بتنی انتقال نیرو است و این مشکل هرساله هزینه های گزافی به دنبال دارد ،این طرح با رویکردی افزایش عمر مفید پایه های بتنی و ارائه راهکار جهت حفظ پایه های موجود برنامه مدون آزمایشگاهی وتحلیلی در سایت تحقیقات دوام بتن دانشگاه آزاد زیرنظر شرکت توانیر آغاز شده است و امیداست پس از حضول نتایج کاربردی،گامی موثر در راستای حفظ منابع و ثروت های ملی وتوسعه پایداراز کشور و منطقه برداشته شود.

انتهای پیام /

کد خبر: 968149

وب گردی

وب گردی