ایران برای همکاری هنری و فرهنگی با روسیه آمادگی دارد

رییس سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی دردیدار با وزیر فرهنگ باشقیرستان گفت: فیلم های تولیدی در ایران استانداردهای لازم را برای خانواده ها داراست.

به گزارش گروه فرهنگی ایسکانیوز به نقل از روابط عمومی سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی؛ ابوذر ابراهیمی ترکمان با ابراز خرسندی از توسعه مناسبات فرهنگی دو کشور به اشتراکات فرهنگی میان دو طرف اشاره کرد و از آمادگی ایران به همکاری با این منطقه در زمینه های مختلف فرهنگی و هنری خبر داد.
عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی، صنعت فیلم سازی در ایران را ممتاز دانست و افزود: بسیاری از فیلم های تولیدی در ایران استانداردهای لازم را خصوصا برای خانواده ها دارد.
ابراهیمی در بخش دیگری از سخنانش به تولید و انتشار کتاب با تیراژهای فراوان اشاره کرد و افزود: این آمادگی وجود دارد در حوزه نشر و ترجمه هم اقدامات متقابل میان دو طرف صورت گیرد.
خانم «شفیق اوا» وزیر فرهنگ باشقیرستان هم در این دیدار به ظرفیت ها و پیشرفت های جمهوری اسلامی ایران در بخش های مختلف خصوصا در عرصه های فرهنگی و هنری اشاره کرد و گفت: با دستور رییس جمهوری باشقیرستان بزودی همکاری های مختلف در عرصه های فرهنگی و هنری اجرا خواهد شد.
شفیق اوا به برگزاری موفقیت آمیز هفته فرهنگی ایران در روسیه و باشقیرستان اشاره کرد و افزود: آمادگی داریم همکاری های مختلف خصوصا فرهنگی و هنری با جمهوری اسلامی ایران برقرار کنیم.
هفته فرهنگی جمهوری اسلامی ایران در فدراسیون روسیه، از روز دوشنبه به مدت یک هفته به همت رایزنی فرهنگی ایران در روسیه و با همکاری سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی و وزارت فرهنگ روسیه و با هماهنگی سفارت ایران در این کشور، در شهرهای مسکو و اوفا برگزار می‌شود.
در طول برگزاری هفته ایران در روسیه، برنامه‌های متنوعی توسط گروه‌های موسیقی و هنرمندان فعال در زمینه صنایع دستی، قهوه خانه و سفره خانه سنتی، نقالی و کتاب آرایی برگزار می‌شود و محصولات ایرانی به نمایش درخواهند آمد.

انتهای پیام/

کد خبر: 968222

وب گردی

وب گردی