هزار عضو هیأت علمی در دانشگاه آزاد اسلامی جذب می‌شوند

دکترمحمدعلی کی‌نژاد گفت: امسال هزار نفر به‌عنوان اعضای هیئت علمی در دانشگاه آزاد اسلامی جذب خواهند شد.

به گزارش ایسکانیوز به نقل از روابط عمومی و اطلاع رسانی دانشگاه آزاد اسلامی استان گیلان،‌ رئیس هیئت عالی جذب اعضای هیئت علمی دانشگاه‌ها‌ در همایش منطقه ای هیات های اجرایی جذب هیات علمی دانشگاهها و موسسات عالی استان‌های زنجان، قزوین و گیلان‌ در رشت گفت:‌ در گذشته جذب هیئت‌ علمی مورد نیازکشور از طریق گروه‌های آموزشی و توصیه اساتید دانشگاه‌های مختلف کشور جذب می‌شدند اما به عقیده بسیاری از نخبگان روش‌های جدید جذب از کارایی بیشتری برخوردار است.

دکتر کی‌نژاد در همایش منطقه‌ای هیئت‌های اجرایی جذب دانشگاه‌ها تاکید کرد:‌ این همایش به صورت چرخشی هر ساله در یکی از دانشگاه‌های استان‌های مختلف برگزار می‌شود که در این دوره دانشگاه آزاد اسلامی واحد رشت به‌عنوان میزبان انتخاب شد.

وی در ردیف‌های تصویب شده جذب هیئت علمی جهت هریک از دانشگاه‌ها و مراکز علمی تصریح کرد:‌ امسال جهت دانشگاه‌های وابسته به وزارت علوم 850 ردیف،‌ دانشگاه‌های وزارت بهداشت 950 ردیف و برای دانشگاه آزاد نزدیک به هزار ردیف در نظر گرفته شده است.

عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی با بیان اینکه امکان افزایش ردیف‌های تعیین شده دانشگاه علوم پزشکی کشور وجود دارد ‌خاطرنشان کرد:‌ بر اساس برنامه ششم توسعه و در صورت پر شدن همه ردیف‌های در نظر گرفته شده دانشگاه علوم پزشکی،‌ این سهمیه به میزان مشخصی قابل افزایش است.

رئیس هیئت عالی جذب اعضای هیئت علمی دانشگاه‌ها‌ با بیان اینکه با اعلام نظر رئیس دانشگاه آزاد اسلامی برای این مجموعه علمی هزار ردیف در نظر گرفته شده، عنوان کرد: فراخوان ردیف‌های جذب هیئت‌های علمی دانشگاه آزاد اسلامی به زودی منتشر و فرآیند اجرایی آن آغاز خواهد شد.

کی‌نژاد با تاکید بر بررسی‌ صلاحیت‌های عمومی و توانمندی افراد متقاضی جذب هیئت علمی تشریح کرد:‌ علاوه بر بررسی اینگونه مؤلفه‌ها که هرساله نسبت به اجرای آن اقدام می‌شود، امسال‌ نیز یکسری برگه‌ها و فرم‌های خوداظهاری در بین متقاضیان اصلح توزیع می‌گردد.

وی در مورد فواید و کاربردهای فرم‌های خوداظهاری بین متقاضیان جذب هیئت‌های علمی نیز اظهار کرد: در این فرم‌ها صلاحیت‌های شخصی افراد توسط پرسشنامه‌های ویژه‌ای استخراج شده و سپس نتایج آن توسط کارشناسان متخصص روانشناسی مورد تحلیل و بررسی قرار می‌گیرد.

کد خبر: 968283

وب گردی

وب گردی