دکتر حکیم زاده : فعالیت ۳۰۳۰ راهبر آموزشی از مهر ماه

معاون آموزش ابتدایی وزیر آموزش و پرورش با بیان اینکه راهبران آموزشی در سال تحصیلی جدید حذف یا کم نمی‌شوند، گفت: ۳۰۳۰ راهبر آموزشی از مهر ماه به فعالیت می‌پردازند.

به گزارش ایسکانیوز دکتر رضوان حکیم زاده معاون آموزش ابتدایی وزیر آموزش و پرورش در خصوص نگرانی‌هایی درباره حذف شدن راهبران آموزشی،گفت: جلسات متعددی با مرکز نیروی انسانی آموزش و پرورش داشتیم و مقرر شد سهمیه امسال مانند سال گذشته به میزان ۳۰۳۰ راهبر آموزشی باشد.

وی درباره ساماندهی نیروی انسانی در مدارس ابتدایی، گفت: تلاش کردیم مبنای محاسبه نیروی انسانی در کلاس‌های درس مدارس ابتدایی، درست باشد.

حکیم زاده با بیان اینکه معتقدیم باید برای جذب معلم آموزش دیده برای بلند مدت در دوره ابتدایی تلاش کنیم، افزود: استفاده از بسته‌های حمایتی و سایر فعالیت‌هایی که می‌توان اطمینان داشت هیچ کلاس درسی بدون معلم نمی‌ماند، اجرا شده است.

وی با تأکید بر اینکه برای سال تحصیلی جدید هیچ کلاس درسی در دوره ابتدایی بدون معلم نخواهد بود، ادامه داد: پیگیری کردیم تا تمام کلاس‌های درس معلم داشته باشد اما مطلوب ما این است کلاس‌های درس دارای معلم مرتبط و آموزش دیده باشد.

به گزارش فارس، نظارت و راهبری آموزشی یکی از اصلی‌ترین وظایف مدیران مدارس است اما در برخی مدارس روستایی و مناطق محروم به‌ویژه کلاس‌های چند پایه که اساساً توسط یک یا چند معلم محدود اداره می‌شوند و مدیر به معنای واقعی وجود ندارد، ضروری است افرادی توانا به عنوان «راهبر آموزشی» جایگزین مدیر و معاون مجتمع شوند و فرآیند آموزش و یادگیری در مدارس را هدایت، نظارت و راهبری کنند.

بر اساس این طرح راهبر آموزشی ضمن برخورداری از شایستگی‌ها و صلاحیت‌های دانشی و مهارتی روزآمد، هدایت و راهبری و نظارت بر فرآیندهای آموزشی و پرورشی از طریق بهره‌گیری از شیوه‌ها و روش‌های مناسب با تمرکز بر فعالیت مدارس درجهت دستیابی به تعالی مدیریت مدرسه و رشد و بالندگی حرفه‌ای کارکنان در راستای تسهیل تحقق اهداف آموزشی و پرورشی را برعهده دارد.

انتهای پیام/

کد خبر: 968284

وب گردی

وب گردی