مشکل تامین مواد اولیه تولیدکنندگان کفش حل نشده است

رئیس اتحادیه کفش دست دوز تهران گفت: اگرچه بخشی از مشکلات تولیدکنندگان این صنف برای تامین مواد اولیه حل شده، اما بخشی از مشکلات هنوز باقی مانده است.

به گزارش گروه اقتصادی ایسکانیوز، رسول شجری گفت: بخشی از مشکلات تولید کنندگان این صنف برای تامین مواد اولیه به همت وزارت صنعت، حل شده است، اما همچنان برای تامین چرم فرآوری شده و چسب تولید کنندگان دچار مشکلاتی هستند.

رئیس اتحادیه کفش دست دوز تهران افزود:‌ مواد اولیه تولید کفش همچنان گران است و تقریبا در دسترس نیست.

شجری اظهار داشت: برای تولید کفش باکیفیت، مرغوب و قابل رقابت باید چرم فرآوری شده وارد کشور شود که در حال حاضر با توقف واردات این کالا مشکلات عدیده‌ای برای تولیدکنندگان این صنف پدیده آمده است.

او با اشاره به نزدیک شدن فصل بازگشایی مدارس گفت: علیرغم اینکه تابستان و آستانه بازگشایی مدارس، فصل رونق کسب و کار این صنف است، اما مردم استقبال چندانی نداشته‌اند و بازار کفش در رکود به سر می‌رود.

رئیس اتحادیه کفش دست دوز تهران با بیان اینکه کفش حدود 40 درصد گران شده است، گفت:‌در فرایند تولید کفش به کالاهای متعدد و مختلفی نیاز است و اگر یکی از این مواد اولیه مثل چسب تامین نشود، این فرایند تولید تکمیل نمی‌شود، بنابراین باید برای تامین مواد اولیه چرم فرآوری شده و چسب مسئولان چاره‌اندیشی کنند تا این صنف از وضعیت فعلی خارج شود.

انتهای پیام/

کد خبر: 968294

وب گردی

وب گردی