منظری توکلی: مدارس سماء استان تهران پیشتاز مدارس کل کشور هستند

رئیس سازمان سماء دانشگاه آزاد اسلامی گفت: مدارس سماء استان تهران در زمان مدیریت دکتر طهرانچی بر ریاست دانشگاه آزاد استان تهران جزء مدارس پیشتاز در سراسر کشور بوده اند. 

به گزارش خبرنگار گروه دانشگاه ایسکانیوز، گردهمایی مدیران مدارس نمونه کشوری بر اساس الگوی سند تحول بنیادین آموزش و پرورش با حضور دکتر طهرانچی سرپرست دانشگاه آزاد اسلامی و دکتر منظری توکلی ریاست سازمان سما در حال برگزاری است.
منظری توکلی در این مراسم گفت: آغاز شکل‌گیری این جلسه از 23 خرداد امسال کلید خورد. جلسه شورای سیاست‌گذاری و هیأت امنای دانشگاه آزاد به ریاست دکتر ولایتی برای مسائل فرهنگی وقت ویژه‌ای گذاشتند.
وی افزود: دکتر ولایتی یک حکیم ذوالفنون و صاحب نظر در بسیاری از مسائل طبی است که علی‌رغم مشغله کاری‌ توجه ویژه‌ای به مدارس سما دارد.
منظری توکلی تصریح کرد: در جلساتی که حضور داشتم مباحث جدی مطرح شد خصوصاً درباره سند تحول بنیادین آموزش و پرورش و حضور دکتر طهرانچی که دانشمند برجسته هسته‌ای است و سرمایه بزرگ علمی کشور به شمار می‌روند نوید بخشی بر حمایت جدی سازمان سما است.
وی خاطرنشان کرد: ‌تا زمانی که دکتر طهرانچی در ریاست استان تهران حضور داشتند مدارس سماء تهران نسبت به بقیه استان‌ها پیشتاز بود که به عنوان مسئول این بخش از حمایت‌های او سپاسگزارم.
ریاست سازمان سما تأکید کرد: این جلسه به لحاظ محتوا یکی از جلسات مهم در سطح تعلیم و تربیت کشور است و برمبنای دیدگاه دکتر ولایتی اگر بخواهیم تمدن نوین را پدید بیاوریم باید از مدارس شروع شود. بر اساس همین دیدگاه است که تأکید فراوانی بر توسعه و فعالیت‌های مدارس سما است.
منظری توکلی در پایان خاطرنشان کرد: این اولین جلسه‌ای است که در تاریخ سما به این شکل برگزار می‌شود و یکی از دستورات دکتر ولایتی این بود که یک معاون روحانی خانم در مدارس دخترانه و در مدارس پسرانه یک معاون روحانی آقا به کار گرفته شود که تربیت دینی برمبنای نظر قرآن و اهل بیت انجام شود.
انتهای پیام/

کد خبر: 968347

وب گردی

وب گردی