انگلیسی برای تربیت بدنی و علوم ورزشی منتشر شد

کتاب « انگلیسی برای تربیت بدنی و علوم ورزشی، مهارت بر پایه تمرین» با عنوان اصلی English for physical education and sport sciences skill-based practice تالیف زهره محمدی و دیگران توسط سازمان چاپ و انتشارات دانشگاه آزاد اسلامی به همت واحد دانشگاهی کرج منتشر شد.

به گزارش گروه بین الملل ایسکانیوز، امروزه نیاز به دانستن زبان انگلیسی در تمامی فعالیت های حرفه ای افراد بیش از گذشته حس می شود. تربیت بدنی نیز از این امر مستثنی نیست. هدف نویسندگان این کتاب آماده سازی دانشجویان فارغ التحصیل تربیت بدنی برای تقویت توانایی های خواندن، نوشتن و صحبت کردن در حوزه زبانی به غیر از زبان فارسی است. تلاش ها بر این بوده که راهکارهای این کتاب تا حد توان به صورت عملی قابل اجرا باشد.
این کتاب در هشت بخش تدوین شده و در هر بخش به چهار مهارت زبانی، خواندن، نوشتن، صحبت کردن و گوش دادن اختصاص داده شده است. همچنین 3 جزء آموزش گرامر، واژگان و تلفظ را شامل می شود و به نوعی این کتاب بر پایه مفاهیم مربوطه و رویدادهای تربیت بدنی سازماندهی شده است.
برای مهارت خواندن، استراتژی های مختلفی در این کتاب عرضه شده است که شامل خواندن سطحی، مرور اجمالی، شروع خواندن با پرسیدن سوال، حدس زدن معنای کلمات از داخل متن، خلاصه سازی، ترجمه کردن و ... می شود.
در هر بخشی از کتاب دو استراتژی مطالعه معرفی شده است. برای مهارت نوشتن، نگارش پاراگراف تمرین شده است. به این منظور دو روش مختلف برای سازماندهی پاراگراف، یافتن عنوان جمله، مشخصه های یک عنوان خوب، نحوه نوشتن یک عنوان خوب برای پاراگراف، روش های مختلف حمایت از ایده ها، انتقال و جمله پایانی در فصل های بعدی معرفی و تمرین شده اند.
این کتاب تالیف زهره محمدی، استادیار دپارتمان ترجمه انگلیسی دانشگاه آزاد کرج، محدثه امینی، استادیار دپارتمان ادبیات انگلیسی دانشگاه آزاد کرج، سمیه ابراهیمی نژاد، دپارتمان آموزش انگلیسی دانشگاه آزاد کرج و سمانه جعفری، دپارتمان آموزش انگلیسی دانشگاه آزاد کرج در 282 صفحه و شمارگان هزار نسخه توسط سازمان چاپ و انتشارات دانشگاه آزاد اسلامی به همت واحد دانشگاهی کرج منتشر شده است.

انتهای پیام/

کد خبر: 968373

وب گردی

وب گردی