گردهمایی معاونین و مربیان پرورشی مدارس سما کشور به میزبانی سما لاهیجان برگزار شد

گردهمایی معاونین و مربیان پرورشی مدارس سما کشور که به مدت دو روز در دانشگاه آزاد اسلامی لاهیجان برگزار شد، علاوه بر شرکت مربیان و معاونین پرورشی ، دکتر سلطانی صبور سرپرست معاونت آموزشی، پژوهشی، فرهنگی و دانشجویی سازمان سما و سیده زهرا حسینی مدیر فرهنگی سازمان سما نیز حضور داشتند.

به گزارش خبرنگار ایسکانیوز از لاهیجان، در مراسم افتتاحیه این گردهمایی مهندس محسن فلاح راد معاون دانشگاه و رئیس مرکز آموزشی فرهنگی سما لاهیجان و سیاهکل در سخنانی ضمن عرض خیر مقدم به میهمانان، میزبانی این گردهمایی را یکی از افتخارات سما لاهیجان عنوان نمود و از شهرستان لاهیجان به عنوان یکی از شهرستان های دارای سابقه فرهنگی طولانی یاد کرد.
فلاح راد در ادامه سخنانش بر تقویت امر «پرورش» در کنار«آموزش» اشاره نمود و خاطرنشان کرد: اگر اراده ای بر تقویت امر پرورش در کنار آموزش نباشد دشمنان قسم خورده ایران عزیز و اسلام ناب با هیاهو و جنجال های توخالی ذهن و دل جوانانمان را خالی کرده و در پی ترویج فرهنگ بی بند و بار غرب که سوغات استعمار بر کشورهای در حال توسعه می باشد برخواهند آمد.

سلطانی صبور سرپرست معاونت آموزشی، پژوهشی سازمان سما دیگر سخنران مراسم افتتاحیه این گردهمایی بود. وی در ابتدای سخنانش از معاونت سما لاهیجان به خاطر میزبانی این گردهمایی تقدیر و تشکر کرد و در ادامه با اشاره به اهمیت تعلیم و تربیت در قرآن به تفسیر مباهله و همچنین آیات ابتدایی سوره الرحمن به تشریح اهداف درست تعلیم و تربیت از دیدگاه قرآن پرداخت.
سلطانی صبور در ادامه سخنانش به آسیب شناسی و همچنین بیان نقاط قوت مدارس سما اشاره نمود و خاطرنشان کرد: باید تمام سعی مان بر این باشد که مدارس سما به روز بوده و با شناسایی نقاط ضعف و همچنین با کار مضاعف و برنامه ریزی درست تهدیدها را به فرصت تبدیل کنیم.
سلطانی «روزمرگی» را از آفت هایی دانست که مدارس سما به آن دچار شده اند و تاکید کرد باید با برنامه ریزی درست و خلاقیت در تصمیم گیری ها از روزمرگی خارج شده و با داشتن یک مدرسه الگو در تراز تربیت اسلامی شاهد استقبال مردم از این مدارس باشیم.

مراسم اختتامیه این گردهمایی نیز میهمانان ویژه داشت. دکتر ذبیح الله نیکفر نماینده مردم لاهیجان و سیاهکل در مجلس شورای اسلامی، دکتر بیدریغ رئیس دانشگاه آزاد اسلامی لاهیجان، دکتر نیک پسند دبیر شورای نظارت و هماهنگی سما استان گیلان و معاونین اسبق و سابق سما لاهیجان میهمانان این مراسم بودند.

در اختتامیه این گردهمایی فرهنگی دکتر بیدریغ رئیس دانشگاه آزاد اسلامی لاهیجان به عنوان اولین سخنران به روند اقدامات انجام شده در دوران تصدی ایشان در دانشگاه آزاد اسلامی لاهیجان اشاره کرد و در ادامه از تلاش های سما لاهیجان و سیاهکل در راستای اعتلای امر آموزش و فرهنگ نیز تقدیر و تشکر نمود.
سلطانی صبور سرپرست معاونت آموزشی و پژوهشی سازمان سما نیز در این مراسم با بیان سخنانی ضمن تشکر از همکاری دانشگاه آزاد اسلامی لاهیجان بابت برگزاری این دوره اظهار امیدواری نمود که این همکاری ها ادامه داشته باشد تا به عنوان یک مجموعه موفق در خدمت آموزش و اعتلای فرهنگ ایرانی اسلامی باشیم.

وی همچنین از اقدام ارزشمند سما لاهیجان در تقدیر از معاونان قبلی این مجموعه آموزشی فرهنگی تشکر نمود و با ذکر حدیثی از امام سجاد (ع) احترام به پیشکسوتان را از کارهای بسیار نیکو و پسندیده عنوان کرد.
سلطانی صبور در ادامه با طرح سوالاتی در مورد تعلیم و تربیت اسلامی از مخاطبان خواست که در بحث مشارکت نمایند و پس از شنیدن پاسخ های حضار با متانت و حوصله به تبیین سوالات مطرح شده پرداخت.

دکتر نیک پسند دبیر شورای نظارت و هماهنگی سما استان گیلان نیز در سخنانی از دست اندرکاران برگزاری این گردهمایی تقدیر و تشکر کرد.
سخنران بعدی مراسم اختتامیه این دوره، دکتر ذبیح نیکفر نماینده مردم لاهیجان و سیاهکل در مجلس شورای اسلامی بود که برای دقایقی به سخنرانی پرداخت. وی ضمن تقدیر از برگزاری این گردهمایی به میزبانی سما لاهیجان ابتدا خلاصه ای از تاریخچه شهرستان لاهیجان خدمت میهمانان ارائه نمود.

حسینی مدیر فرهنگی سازمان سما، ضمن بیان گزارش عملکرد حوزه فرهنگی، شاخص ها و ملاک های ارزیابی مدارس را معرفی نموده و از مربیان پرورشی مدارس درخواست نمود تا پیشنهادات خویش را با توجه به سند تحول و اسناد بالادستی حوزه فرهنگی در خصوص اصلاح شاخص ها و بخشنامه ها تا پایان شهریور ارایه نمایند.

لازم به ذکر است که در این مراسم از مربیان برتر پرورشی مدارس سما با اهدای لوح تقدیر قدردانی شد.

همچنین به پاس خدمات ارزشمند رستم قاسمی و جواد نجار تمیزکار معانونین اسبق و سابق سما لاهیجان و سیاهکل نیز با اهدای لوح تقدیر قدردانی شد که این کار مورد تحسین سلطانی صبور سرپرست معاونت آموزشی، پژوهشی سازمان سما قرار گرفت.

از دکتر سیروس بیدریغ رئیس دانشگاه آزاد اسلامی لاهیجان نیز بابت حمایت ها و همکاری صمیمانه جهت برگزاری این گردهمایی تقدیر شد.

کد خبر: 968422

وب گردی

وب گردی