موسسه علمی کاربردی صنعت آب و برق به مرکز آموزش‌های عالی تخصصی تغییر نام یافت

معاون تحقیقات و منابع انسانی وزارت نیرو از تغییر نام موسسه علمی کاربردی صنعت آب و برق کشور به مرکز آموزش های عالی تخصصی خبر داد و گفت: این مرکز سالیانه 3 میلیون نفر ساعت کار آموزشی انجام می دهد.

به گزارش گروه اقتصادی ایسکانیوز، علی‌اکبر مهاجری، معاون تحقیقات و منابع انسانی وزارت نیرو، با اشاره به فعالیت‌های موسسه علمی کاربردی صنعت آب و برق کشور، اظهار داشت: یکی از وظایف اصلی وزارت نیرو وظیفه توانمند‌سازی کارکنان این وزارتخانه است.

او ادامه داد: از اوایل آغاز به‌کار وزارت نیرو، یک مرکز آموزش تخصصی برق و یک موسسه آموزشی آب در وزارتخانه برای آموزش پرسنل تشکیل شد.

مهاجری افزود: مطابق با قانون تشکیل وزارت نیرو، به این وزارتخانه اجازه داده شد که آموزش‌های لازم خود را در حوزه آب و برق برای کارکنان داشته باشد.

معاون تحقیقات و منابع انسانی اضافه کرد: خوشبختانه پس از پیروزی انقلاب اسلامی توجه ویژه‌ای به آموزش ضمن خدمت کارکنان در وزارت نیرو صورت گرفت که بعدها دانشگاه صنعت آب و برق در این راستا گام‌های موثری را برداشت.

او با بیان اینکه دانشگاه صنعت آب و برق یکی از مراکز اصلی آموزشی وزارت نیرو بود، گفت: این دانشگاه بعدها از وزارت نیرو منفک شد و تحت نظر وزارت علوم قرار گرفت و البته باید این را گفت که در حال حاضر نیز خدماتی را به وزارتخانه می دهد.

مهاجری گفت: بخش آموزشی وزارت نیرو بر عهده موسسه آموزشی علمی کاربردی برق قرار گرفت و هم‌اکنون حدود 3 میلیون نفر ساعت در سال کار آموزشی انجام می دهد؛ حدود 500 هزار نفر در دانشگاه صنعت آب و برق مشغول تحصیل می‌باشند و حدود 1 میلیون نفر ساعت نیز در سایر دفاتر استانی آموزش های لازم را می‌بینند.

این مقام مسئول در وزارت نیرو عنوان کرد: طی مذاکراتی که با سازمان استخدامی کشور صورت پذیرفت این موسسه دیگر در قالب مرکز آموزش های عالی تخصصی صنعت آب و برق کار خود را ادامه خواهد داد و اعم کار او همانند سابق، آموزش تخصصی کارکنان وزارتخانه است.

انتهای پیام/

کد خبر: 968426

وب گردی

وب گردی