دوترته از ترامپ انتقاد کرد

رئیس جمهوری فیلیپین سیاست های ترامپ را که باعث بالا رفتن تورم در کشورش شده است به باد انتقاد گرفت.

به گزارش گروه بین الملل ایسکانیوز، «رودریگو دوترته» رئیس جمهوری فیلیپین علت رسیدن تورم کشورش به بالاترین حد در 9 سال گذشته را سیاست های دونالد ترامپ رئیس جمهوری آمریکا می داند و به همین دلیل از ترامپ به شدت انتقاد کرد.

این انتقاد به دونالد ترامپ، رئیس‌جمهوری آمریکا از جانب رودریگو دوترته‌، رئیس‌جمهوری فیلیپین مطرح شده که از زمان روی کار آمدن او در نوامبر ۲۰۱۶ منتقد سرسخت او شده است. او در پاسخ به سوال خبرنگاران درباره تورم ۶.۴ درصدی ماه اوت که بالاتر از میزان پیش‌بینی تحلیلگران طی ۹ سال گذشته است، سیاست‌های اقتصادی دونالد ترامپ را مورد انتقاد قرار داد.

دوترته به خبرنگاران گفت: چه کسی آغازگر بود؟ آمریکا. وقتی آمریکا میزان بهره‌هایش را بالا برد، همه همین کار را کردند. این طور می‌شود. کاری از دستمان بر نمی‌آید چون آمریکا... چون ترامپ می‌خواهد. آنها حتی مالیات غیرمستقیم را هم بالا بردند. حتی مالیات واردات. با این حال عصبانی نیستم. با دوستم ترامپ صحبت می‌کنم. من چیزی علیه مردم آمریکا ندارم... شبهه‌ای هم علیه ترامپ ندارم.

دوترته که پیشتر اذعان کرده بود سررشته‌ای از مسائل اقتصادی ندارد، توضیح نداد که چگونه سیاست‌های آمریکا می‌تواند بر میزان تورم در فیلیپین تاثیر بگذارد.

رئیس‌جمهوری فیلیپین که اواسط ۲۰۱۶ روی کار آمد، سابقا از سوی مقام‌های آمریکایی بابت جنگ خونین دولتش با کارتل‌های مواد مخدر که دست‌کم ۴۴۱۰ کشته بر جای گذاشت، هدف انتقاد قرار گرفته بود.

انتهای پیام/

کد خبر: 968465

وب گردی

وب گردی