استادان معارف باید پاسخگوی شبهه‌های دانشجویان باشند

معاون فرهنگی و دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی با تاکید بر اینکه استادان معارف باید پاسخگوی شبهه‌های دانشجویان باشند، عنوان کرد: ما وکیل‌مدافع هیچ دولت و وزیری نیستیم؛ اما مدافع اسلام ناب محمدی و نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران هستیم.

به گزارش خبرنگار گروه دانشگاه ایسکانیوز از واحد یادگار امام، حجت‌الاسلام‌والمسلمین ابراهیم کلانتری در سومین نشست سراسری مدیران و اعضای هیأت علمی گروه معارف اسلامی دانشگاه آزاد اسلامی به میزبانی واحد یادگار امام خمینی (ره) شهر ری، اظهار کرد: کار تدریس دروس معارف در دانشگاه‌ها آن‌قدر حساس، پیچیده و نقش‌آفرینی آن مهم است که سبب می‌شود سالی چند بار سربازان این خط به‌منظور تبادل‌نظر و ارائه تجارب ارزشمند خود دور یکدیگر جمع شوند.

معاون فرهنگی و دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی درباره نقش معلمی که همان شغل انبیاست، گفت: اگر استادان به وظایفی که به آنان محول شده است، دقت نکنند، هزاران نفر را با مشکلات بسیاری مواجه می‌کنند. درست است که هر انسانی پاسخگوی عمل خود است؛ اما استاد معارف با توجه به حساسیت شغلش، حتماً در محضر خداوند، سؤال و جواب می‌شود.

وی ادامه داد: یکی از ویژگی‌های دانشگاه آزاد اسلامی نسبت به سایر دانشگاه‌ها این است که توقف دانشجو در آن بسیار کم است و او را زیاد نمی‌بینیم تا به بحث و تبادل‌نظر بپردازیم. رسالت اصلی ما در دانشگاه، الگو و نمونه‌بودن برای دانشجو است و باید از نظر کاری و علمی، وقت بیشتری بگذاریم.

معاون فرهنگی و دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی افزود: باید با حضور به‌موقع در کلاس درس و رعایت مدت زمان قانونی آن و رعایت نظم و انضباط و حضور و غیاب، تبادل‌نظر بیشتری با دانشجو داشته باشیم.

کلانتری از جمله فعالیت‌های انجام‌شده برای استادان گروه معارف دانشگاه آزاد اسلامی را اصلاح جدول تدریس و پرداخت حق‌التدریس آنان، تزریق هیأت علمی تازه و تمدید حکم استادان گروه‌های معارف عنوان کرد.

معاون فرهنگی و دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی با اشاره به واقعه 17 شهریور 57 و کشتار مردم آزادیخواه از سوی عوامل رژیم طاغوت هم گفت: شهیدان جمعه سیاه 17 شهریور در اوج مظلومیت و غربت و برای شکل‌گیری مقدمات نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران، جان خود را در طبق اخلاص قرار دادند.

وی ادامه داد: در واقع، این حادثه باعث سستی ریشه‌های نظام طاغوت شد و پیامی برای همه دنیا بود تا معصومیت شهیدان و پیام آنان را درک کنند.

حجت‌الاسلام میرمجید قریشی معاون آموزشی و پژوهشی نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ها، رضا نصیری مدیرکل فرهنگی و اجتماعی دانشگاه آزاد اسلامی، سعید قاضی‌مغربی رئیس واحد یادگار امام خمینی (ره) شهرری و صدها نفر از استادان گروه معارف واحدهای دانشگاه آزاد اسلامی در سومین نشست سراسری مدیران و اعضای هیأت علمی گروه معارف اسلامی دانشگاه آزاد که در سالن خوارزمی دانشکده فنی و مهندسی واحد یادگار امام خمینی (ره) برگزار شد، حضور داشتند.

سومین نشست سراسری مدیران و اعضای هیأت علمی گروه معارف اسلامی دانشگاه آزاد اسلامی، فردا در واحد یادگار امام خمینی (ره) پایان می‌یابد. دو نشست پیشین مدیران و اعضای هیأت علمی گروه معارف اسلامی دانشگاه آزاد اسلامی در واحدهای علوم و تحقیقات و شیراز برگزار شده بود.

انتهای پیام/

کد خبر: 968476

وب گردی

وب گردی