همکاری دانشگاه آزاد اسلامی با معاونت علمی و فناوری ریاست‌جمهوری برای جذب نخبگان

معاون آموزشی و تحصیلات تکمیلی دانشگاه آزاد اسلامی گفت: در جهت توسعه علمی و ارتقای جایگاه دانشگاه، برنامه همکاری تنگاتنگی با معاونت علمی و فناوری ریاست‌جمهوری به منظور جذب نخبگان پیش‌بینی شده است.

به گزارش ایسکانیوز از روابط عمومی دانشگاه آزاد اسلامی، دکتر علیرضا رهایی معاون آموزشی و تحصیلات تکمیلی دانشگاه آزاد اسلامی، با بیان اینکه معاونت علمی و فناوری ریاست‌جمهوری با بررسی مشخصات دانش‌آموختگان ایرانی یکصد دانشگاه برتر جهان، از آنها دعوت کرده برای همکاری‌های علمی در یک دوره زمانی محدود – که قابل تمدید هم هست – به کشور مراجعت کنند، گفت: تعداد قابل توجهی از این افراد که جزو نخبگان کشور هستند، در قالب دوره‌های پسادکتری به کشور مراجعت کرده و در دانشگاه‌های مهم و برتر کشور مشغول فعالیت هستند.

وی افزود: این افراد به مدت یک سال حقوق خود را از معاونت علمی و فناوری ریاست‌جمهوری دریافت کرده و دانشگاه‌های کشور متناسب با پتانسیل آنها امکانات و گرنت تحقیقاتی در اختیار آنها قرار می‌دهند.

دکتر رهایی با بیان اینکه براساس تصمیم‌گیری انجام‌ شده در دانشگاه آزاد اسلامی، مقرر شد 100 نفر از این افراد نخبه در واحدهای مختلف دانشگاه آزاد اسلامی همکاری آموزشی و تحقیقاتی خود را آغاز کنند، اظهار داشت: فهرستی از رشته‌های مورد نیاز در اختیار معاونت علمی و فناوری ریاست‌جمهوری قرار می‌گیرد تا بعد از معرفی افراد فوق، مشخصات و توانایی‌های علمی آنها جهت ایجاد زمینه همکاری در اختیار واحدهای دانشگاه آزاد اسلامی قرار گیرد.

معاون آموزشی و تحصیلات تکمیلی دانشگاه آزاد اسلامی ابراز امیدواری کرد که از میان افراد نخبه مطرح‌ شده در معاونت علمی و فناوری ریاست‌جمهوری، تعدادی به عنوان عضو هیأت علمی در واحدهای دانشگاه آزاد اسلامی مشغول فعالیت شوند.

انتهای پیام/

کد خبر: 968513

وب گردی

وب گردی