صرفه جویی 10 میلیاردی با استفاده از پتانسیل نیروی انسانی استان سیستان و بلوچستان

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان سیستان و بلوچستان گفت: این مجموعه عظیم دانشگاهی با استفاده مطلوب و مناسب از پتانسیل توانمند، متعهد و متخصص نیروی انسانی استان توانست 10 میلیارد صرفه‎جویی داشته باشد.

به گزارش خبرگزاری ایسکانیوز، دکتر سلطانعلی میر با اشاره به نیروهای کارآمد، متخصص، متعهد و بااستعداد در استان، اظهار کرد: در پی مستقر و جایگزین کردن نیروهای بومی این منطقه با اساتید پروازی دانشگاه آزاد اسلامی واحد زاهدان، موفق به صرفه‎جویی به مبلغ بیش از 10 میلیارد ریال شده‎ایم.

دبیر هیات امنا دانشگاه آزاد اسلامی استان سیستان و بلوچستان با بیان اینکه اساتید پروازی توانسته بودند با استفاده از رانت به دانشگاه وارد شوند، عنوان کرد: در سال‎های گذشته دانشگاه آزاد اسلامی واحد زاهدان از شمار زیادی استاد پروازی بهره‎جویی می‌کرد که حضور این استادان با هزینه بالا در زمینه‎های مختلف مانند هزینه بلیط اسکان، پرواز، تغذیه و مسائل حاشیه همراه بود و علاوه بر آن باعث ایجاد مشکلات زیادی در حوزه‎های مالی و آموزشی شده بود.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد زاهدان با تأکید بر حضور استادان بسیار توانمند در استان و عدم توجه به پتانسیل نیروی انسانی در این منطقه، افزود: کادر علمی موجود در استان هم‌سطح و حتی مجرب‌تر از استادان پروازی هستند که جهت تدریس به واحد زاهدان دعوت می‌شدند، به همین دلیل و برای استفاده مناسب از این نیروی کارآمد و مجرب، دانشگاه آزاد اسلامی واحد زاهدان از بهمن‌ماه سال گذشته اساتید پروازی را با نیروهای بومی مجرب جایگزین کرده است.

این مسئول دانشگاهی خاطرنشان کرد: البته این اقدام، با مقاومت زیادی مواجه شد و توان زیادی از ما گرفت چرا که بخشی از این اساتید که با استفاده از رانت وارد مجموعه شده بودند با واسطه کردن شخصیت‌های استانی و کشوری فشارهای زیادی آوردند تا تدریس آنها لغو نشود.

وی با بیان اینکه در پی این اقدام از بهمن‌ماه گذشته تاکنون حدود 10 میلیارد ریال صرفه‌جویی در منابع مالی دانشگاه صورت گرفته، عنوان کرد: ارزیابی و سنجش ما نشان می‌دهد این اقدام در سال جاری حدود 20 میلیارد ریال صرفه‌جویی را در پی خواهد داشت.

میر با تأکید بر جایگزینی اساتید کیفی و مجرب به جای اساتید پروازی، نتیجه این اقدام را افزایش کیفیت تدریس دروس عنوان و تصریح کرد: خوشبختانه امروز کادر دانشگاه آزاد اسلامی در زمینه تلاش جدی جهت تحقق منویات رهبر معظم انقلاب و حرکت در مسیر انقلابی کردن دانشگاه آزاد یک‌صدا شده و از این رو چشم‌انداز روشنی برای دانشگاه‌های آزاد سطح کشور ترسیم شده است.

کد خبر: 968525

وب گردی

وب گردی