پیگیری  درخواست مردمی  محله کاووسیه/+عکس

انگار که رسم همه زمین های خاکی بلا استفاده این است که تبدیل به محل ریختن زباله و متاسفانه مکانی برای تجمع افراد معتاد و کارتن خواب شوند و اختلالاتی برای زندگی همسایگان و ساکنان به وجود آورند. بر اساس اطلاعاتی که شهروندان محله کاووسیه در اختیار خبرگزاری ایسکانیوز گذاشتند؛ حتی شهرداری هم نمی تواند در فواصل زمانی کوتاه زباله ها را تخلیه کند.

به گزارش خبرنگار ایسکانیوز زمین خاکی ابتدای خیابان سرو واقع در محله کاووسیه تبدیل به محلی برای تجمع زباله ها و مأمنی برای کارتن خواب ها و معتادان شده است حتی گاهی اوقات روشن کردن آتش توسط معتادان باعث شده تا گیاهان رونده خانه همجوار این زمین از بین برود. ارتفاع دیوار دور تا دور این زمین کوتاه است و در بعضی از قسمت ها تخریب شده که باعث می شود رفت و آمد به این زمین با سهولت انجام شود. از طرفی به خاطر اینکه این ملک در اختیار بنیاد مستضعفان و محصور است شهرداری هم نمی تواند در فواصل زمانی کوتاه زباله ها را تخلیه کند و درخواست اهالی محله کاووسیه این است که از ظرفیت این زمین به نفع مردم استفاده شود.

علی منصوری یکی از اهالی محله کاووسیه در این باره توضیح می دهد: « این زمین در ابتدای خیابان سرو درست به موازات ساختمان اسکان قرار گرفته که قرار بوده تا ساختمان هایی شبیه به اسکان و به قولی دوقلوی اسکان در این زمین ساخته شود که این اتفاق رخ نداده!»

اهالی معتقدند که زمین خاکی به خاطر وسعت زیادی که دارد می تواند به یکی از ظرفیت های محله برای ساخت پارکینگ، زمین بازی یا بازار میوه و تره بار تبدیل شود. البته بازار میوه و تره بار بهتر است چرا که بیشتر اهالی سالمند هستند و دسترسی آنها برای خرید مایحتاج زندگی به محله های مجاور سخت است. به این ترتیب ساماندهی این زمین و راه اندازی بازار میوه و تره بار باعث می شود تا علاوه بر بیشتر شدن امنیت محله، زیبایی بصری این خیابان را هم افزایش یابد. اکنون این زمین محصور در اختیار بنیاد مستضعفان است و بیشتر مکانی برای تجمع زباله هاست که شهرداری هم نمی تواند برای پاکسازی زباله ها به راحتی به آن ورود کند و حتما باید با رضایت صاحب ملک این اتفاق رخ دهد.

خبرنگار ما برای پیگیری این موضوع بارها با بنیاد مستضعفان تماس گرفته و سوال ها و مشکلات مردم را در قالب سوال های کتبی به بنیاد مستضعفان ارسال کرده است که پاسخ مکتوب مسئولان بنیاد مستضعفان به این شرح است:« ملک پروژه سرو، واقع در خیابان ولیعصر(عج) بین خیابان تابان و سرو جزو پروژه های مشارکتی و تحویل شریک پروژه شده است. از این ملک به شکل شبانه روزی مراقبت می شود و طبق بازدیدهای انجام شده هیچگونه مواردی مبنی بر انباشته شدن زباله و ورود افراد مزاحم مشاهده نشده است و نخاله های اندک موجود و آثار آن مربوط به سنوات گذشته است که مقرر است پس از صدور مجوز توسط شهرداری منطقه خارج شود. همچنین صدور و اخذ پروانه ساختمانی با کاربری اداری در دست پیگیری است. پس از اخذ پروانه ساختمانی و مجوز های لازم شریک پروژه نسبت به عملیات اجرایی اقدام خواهد شد.»

از این ملک به شکل شبانه روزی مراقبت می شود و طبق بازدیدهای انجام شده هیچگونه مواردی مبنی بر انباشته شدن زباله و ورود افراد مزاحم مشاهده نشده است. نخاله های اندک موجود و آثار آن مربوط به سنوات گذشته است

امید است مسئولان با بررسی این موضوع که تجمیعی از گلایه های اهالی به همراه پاسخی از بنیاد مستضعفان است ، از ظرفیت این زمین بلا استفاده به نفع مردم و برای آسایش و رفاه مردم استفاده کنند و به جای تعریف کردن کاربری ساختمانی اداری، ساخت مجموعه ای فرهنگی ورزشی همراه با پارکینگ طبقاتی یا بازار میوه و تره بار را در نظر بگیرند.

انتهای پیام/

کد خبر: 968557

وب گردی

وب گردی