رای منفی مجلس به طرح شفافیت آراء نمایندگان، به معنای فریب مردم است

بسیج دانشجویی ۴۰ دانشگاه کشور در نامه ای خطاب به نمایندگان مجلس شورای اسلامی از عدم تصویب فوریت طرح شفافیت آراء نمایندگان مجلس انتقادکرده و بر پیگیری انتشار اسامی این نمایندگان تاکید کرد.

به گزارش ایسکانیوز، ۴۰ بسیج دانشجویی کشور در نامه ای خطاب به نمایندگان مجلس شورای اسلامی با انتقاد از عدم تصویب فوریت طرح شفافیت آراء نمایندگان مجلس، تاکید کردند: نمایندگانی که نسبت به طرح شفافیت آراء اعلام موافقت کردند ولی رأی منفی دادند، مردم را فریب داده اند و بسیج دانشجویی پیگیر انتشار اسامی این نمایندگان خواهد بود.

متن این نامه به شرح زیر است:

بسمه تعالی

نمایندگان محترم مجلس شورای اسلامی

سلام علیکم

همان گونه که مستحضرید اخیرا طرح‌هایی در راستای شفافیت آراء و اعمال نمایندگان تهیه گردید و پیش‌نویس این طرح‌ها با موافقت حدود ۱۶۰ الی ۱۹۰ نفری نمایندگان مواجه شد و پس از سال‌ها شاهد اتفاقی مبارک در زمینه شفافیت عملکرد نمایندگان مجلس بودیم تا زمینه ای برای نظارت مستقیم مردم بر نمایندگان منتخب گردد.

لکن مع‌الأسف طی رفتاری فریب‌کارانه از سوی برخی نمایندگان، علی‌رغم آنکه پیش‌نویس این طرح ۵۵درصد رأی موافق از نمایندگان دریافت کرده بود، در صحن مجلس و در هنگام عمل تنها نزدیک به ۲۰درصد نمایندگان یعنی ۵۹ نفر به یک فوریت این طرح رأی مثبت داده و در واقع حداقل ۳۵درصد نمایندگان با وجود آنکه در برابر رسانه‌ها و چشمان مردم در ظاهر خود را موافق شفافیت آراء معرفی کردند، در عمل مانع اجرای این طرح تا پایان عمر مجلس دهم شدند تا هم‌چنان ثابت کنند مردم را محرم خویش نمی‌دانند.

متاسفانه عده‌ای محافظه کار و یا مغرض، مردم را از تحولی مصلحانه در فضای سیاسی کشور محروم کردند که می‌توانست به معنای حقیقی کلمه نظارت مردم بر نمایندگان‌شان را محقق ساخته و هم‌چنین مجلس را از حضور افرادی که قصد سوءاستفاده از جایگاه نمایندگی‌شان دارند، تصفیه کرده و معنایی تازه به مفهوم خانه‌ملت ببخشد.

بی‌شک با تصویب این طرح بساط لابی‌گری‌ها و سیاسی‌کاری‌ها و بده‌بستان‌های سیاسی در مجلس جمع می‌گردید و تنها عامل اثرگذار بر رأی هر نماینده، رضایت مردمی که وی را انتخاب کرده‌اند، می‌گشت و این یعنی تحقق خواست و اراده مردم در حکومت.

درحالی که همه می‌دانیم شفافیت آراء نمایندگان و عدم اثرگذاری سیاسی‌کاری‌ها در رأی آنان در شرایطی که کشور دچار جنگ اقتصادی است، می‌توانست به قطع ید خرابکاران و ستون پنجم‌های اقتصادی دشمن و سودجویان وفرصت‌طلبان داخلی منجر شود، اما در کمال تعجب حتی یک فوریت این طرح به بهانه در اولویت نبودن نسبت به مسائل اقتصادی رأی نیاورد تا پس از اتمام جلسه رأی‌گیری، نمایندگان در همان شرایط اقتصادی مذکور و با تشخیص صحیح اولویت‌ها به تعطیلات تابستانه بروند!

ما به عنوان جنبش دانشجویی در ابتدا از ۵۹ نفری که به این طرح رأی مثبت دادند تقدیر به عمل آورده و اقدام ناپسند صورت‌گرفته از طرف برخی نمایندگان مجلس در رای ندادن به این طرح را که پیش از این در برابر مردم اعلام حمایت از طرح شفافیت آراء خودشان کردند و در روز رأی‌گیری به آن رأی منفی دادند را فریب مردم دانسته و از ایشان مطالبه می‌کنیم شهامت آن را داشته باشند که در برابر انظار عمومی و در حضور رسانه‌ها ضمن ارائه دلیل منطقی، مخالفت خود را به صورت رسمی اعلام کنند.

در غیر این صورت بسیج‌دانشجویی از آنجایی که بر خود لازم می‌داند تا به صورت شفاف مردم را در جریان عملکرد نمایندگان منتخب‌شان قرار دهد، ضمن انتشار اسامی این افراد، به صورت گسترده این اقدام غیراخلاقی و فریب‌کارانه آنها را خاصتا در حوزه انتخابیه‌شان برای مردم اطلاع‌رسانی و تشریح خواهد کرد.

باشد که همگان بدانند مردم و چشم ناظر آنها، جنبش دانشجویی، به هیچ‌وجه فریب‌کاری را تاب نیاورده و این اقدامات شنیع را بی‌پاسخ نخواهند گذاشت.

والسلام علی من اتبع الهدی

بسیج دانشجویی دانشگاه تهران

بسیج دانشجویی دانشگاه امام‌صادق(ع)

بسیج دانشجویی دانشگاه امیرکبیر

بسیج دانشجویی دانشگاه شهید بهشتی

بسیج دانشجویی دانشگاه شریف

بسیج دانشجویی دانشگاه علامه طباطبایی

بسیج دانشجویی دانشگاه علم و صنعت

بسیج دانشجویی دانشگاه خواجه نصیر الدین طوسی

بسیج دانشجویی دانشگاه جامع امام حسین(ع)

بسیج دانشجویی دانشگاه علوم قضایی

بسیج دانشجویی دانشگاه شاهد

بسیج دانشجویی دانشکده فنی حرفه ای تهران

بسیج دانشجویی دانشگاه مذاهب اسلامی

بسیج دانشجویی دانشگاه مالک اشتر

بسیج دانشجویی دانشگاه تربیت دبیر شهید رجایی

بسیج دانشجویی دانشگاه آزاد علوم و تحقیقات

بسیج دانشجویی دانشکده فنی و حرفه ای شهید شمسی پور

بسیج دانشجویی دانشگاه صنعت هواپیمایی

بسیج دانشجویی دانشگاه آزاد سما تهرانسر

بسیج دانشجویی دانشگاه علوم بهزیستی و توان‌بخشی تهران

بسیج دانشجویی دانشگاه بوعلی سینا همدان

بسیج دانشجویی دانشگاه صنعتی همدان

بسیج دانشجویی دانشگاه علوم پزشکی همدان

بسیج دانشجویی دانشگاه فردوسی

بسیج دانشجویی دانشگاه اصفهان

انتهای پیام/

کد خبر: 968560

وب گردی

وب گردی