فلسفه گروه معارف، بیان حقایق دینی است

رئیس نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه های کشور گفت: فلسفه گروه معارف، بیان حقایق دینی است.

به گزارش خبرنگار گروه دانشگاه ایسکانیوز، حجت الاسلام مصطفی رستمی رئیس نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه های کشور در سومین نشست سراسری مدیران گروه معارف واحدهای دانشگاه آزاد اسلامی گفت: انقلاب اسلامی در زمان حضرت امام خمینی به بالندگی رسید و شاهد تاسیس نظام اسلامی در کشور محب اهل بیت بودیم.

او افزود: موضوع ناسازگاری و عدم همکاری دین و حاکمان در طول تاریخ، مطرح بوده است که این به معنای سکولاریسم نیست. در دوره هایی که همراهی دین و سیاست را داریم، موضوع حفظ مرز میان همراهی حاکمیت و مشروع دانستن حاکمیت مطرح می شود.

رئیس نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه های کشور ادامه داد: موضوع دفاع از اسلام و کیان مسلمین ضرورتی بود که هرگاه ایجاب می کرد همراه حاکمیت ها بود.

او تصریح کرد: از زمان امام حسن مجتبی که حاکمیت به دلیل ناهمراهی مردم واگذار شد تا پیروزی انقلاب اسلامی، میان نهاد دین و حاکمیت ناسازگاری وجود داشته است.

حجت الاسلام رستمی اضافه کرد: یکی از تاسیسات انقلاب، بحث تاسیس گروه معارف در دانشگاه ها بود هم چنین آنچه نیاز نسل جوان در دانشگاه بوده و برای تربیت نسل جوان ضروری است، توسط گروه معارف عرضه می شود.

او ادامه داد: فلسفه گروه معارف بیان حقایق دینی است و آنچه نسبت به نسل جوان و دانشجویان مورد نیاز بود، با تشکیل گروه های معارف تحقق یافت و مقام معظم رهبری موضوع تبیین دین را وظیفه اصلی دانشگاه می دانند.

رئیس نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه های کشور ادامه داد: اینکه بگوییم اگر گروه های معارف نیودند الان چه اتفاقی می افتاد؛ امری نیست که به آسانی بتوان تحلیل کرد و به آن پاسخ داد هم چنین ما و شما به عنوان مجموعه نمایندگان بیان دین در دانشگاه ها، رسالت سنگینی به عهده داریم و این رسالت به این معنی نیست که؛ اگر محتواهای کتاب های معارف را ارائه دهیم وظیفه ی خود را انجام داده ایم.

رستمی با بیان اینکه مقام معظم رهبری بارها فرمودند که همه ی افراد در دانشگاه ها به روحانیت نیاز دارند، گفت: اساتید معارف باید با همه دانشجویان برخورد پدرانه داشته باشند که در سیستم دینی، معلم صرفا ابزار فراگیری دانش نیست و معلم کسی است فرآیند تربیت را در کنار تعلیم هدفمند انجام می دهد.

او تصریح کرد: فضای دانشگاهی برای شما اساتید گروه معارف در کنار همکاران نهاد رهبری بیشتر درک می شود که استاد معارف باید خود را مبین دین و مربی اقشار مختلف دانشجو بداند چرا که شما در کنار تدریس مشاور دانشجویان هستید هم چنین واسطه ی بروز مشکلات کشور و چالش های پیش روی دانشجو اساتید معارف هستند.

حجت الاسلام رستمی با بیان اینکه دانشجو، استاد معارف را نماینده نظام می داد ادامه داد: شما مرزبانان و مجاهدان حریم اعتقادات در جبهه ای که بشدت مورد هجمه است، هستید که باید پاسخگو باشید چون همه ما مورد سؤال قرار می گیریم و اگر در مسؤلیت خود کوتاهی کرده باشیم بخشیده نخواهد شد هم چنین اساتید معارف بیش از دیگران شاهد هجمه هایی که از طرف دانشجو ارائه می شود هستند که در صحنه عمل دلسوزی، پاکی و سلامت را می طلبد.

رئیس نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه های کشور ادامه داد: مجاهدت شما را ارج می نهم و از شما تقاضای کمک و هم افزایی در این جهاد فرهنگی را داریم هم چنین دانشگاه آزاد این ظرفیت را دارد که دانشگاه طراز انقلاب اسلامی باشد که باید قدر این دانشگاه انقلابی را بدانیم و برای به وجود آمدن دانشگاه طراز تلاش کنیم.

انتهای پیام /

کد خبر: 968567

وب گردی

وب گردی