نطقی از زبان دشمن!

در حقیقت امروز جریان اصلاحات دولت خود را در حل مشکلات اقتصادی ناموفق دیده است، فرصت را برای تشویش اذهان عمومی مناسب یافته و با یک گام رو به جلو می خواهند از زیر بار دولتی که روزی همه توان خود را برای سرِکار آمدن آن گذاشته‌اند شانه خالی کنند.

به گزارش گروه سیاسی ایسکانیوز، در این یاداشت نویسنده به نطق های غلامرضا حیدری و پروانه سلحشوری از اعضای فراکسیون امید در مجلس شورای اسلامی پرداخته است که به جای پیگیری مطالبات اصلی مردم با مطرح کردن موضوعات فرعی به دنبال انحراف نزد افکار عمومی هستند که این مسئله در نوع خود قابل تامل است؛

فتنه کلید واژهای است که در میان صحبت های غلامرضا حیدری و پروانه سلحشوری از اعضای فراکسیون امید در مجلس شورای اسلامی پنهان بود. غلامرضا حیدری و پروانه سلحشوری که در طول سال های پس از انقلاب مسئولیت های مختلفی را بر عهده داشته اند، در نطق پیش از دستور خود بلندگوی دشمن شده و وجوهی از نظام لجن پراکنی کرده اند. نمایندگان مجلسی که سال هاست بر شاخ و بن جمهوری اسلامی نشسته اند و امروز زبان نقدشان از عموم مردم نیز تندتر شده است. نمایندگان مجلسی که با اعتماد نظام و رای مردم بر کرسی مجلس تکیه زده اند.

امام راحل در خصوص نحوه طرح ریزی و خدعه های غرب و شرق برای نفوذ فرموده اند: «امروز غرب و شرق به خوبی می‌دانند که تنها نیرویی که می‌تواند آنان را از صحنه خارج کند، اسلام است. آن ها در این ده سال انقلاب اسلامی ایران ضربات سختی از اسلام خورده اند و تصمیم گرفته اند که به هر وسیله ممکن آن را در ایران که مرکز اسلام ناب محمدی است نابود کنند. اگر بتوانند با نیروی نظامی، اگر نشد، با نشر فرهنگ مبتذل خود و بیگانه کردن ملت از اسلام و فرهنگ ملی خویش و اگر هیچ کدام از این ها نشد، ایادی خودفروخته خود از منافقین و لیبرال ها و بی‌دین ها را که کشتن روحانیون و افراد بیگناه برای‌شان چون آب خوردن است و در منازل و مراکز ادارات نفوذ می‌دهند که شاید به مقاصد شوم خود برسند. و نفوذی ها بارها اعلام کرده اند که حرف خود را از دهان ساده اندیشان موجّه می‌زنند.» ( صحیفه امام، ج۲۱، ص۳۲۷)

به واقع می توان اقدام حیدری و سلحشوری را اقدامی فتنه گون بیان کرد و آن را آغازگر جریانی دانست که به نامه نگاری به رهبر معظم انقلاب برای پذیرش مذاکرات موشکی نیز کشیده خواهد شد.

این نمایندگان در سخنان خود به اشتباهات حکومت در جنگ پرداخته اند، در حالی که پدر و مادری که فرزند خودشان را فدای این انقلاب کرده اند در میان مردم نشسته و هیچ گاه نیز به نظام و حکومت بدبین نشده اند. یا از برداشتن حصر سخن گفته اند در حالی که دغدغه اصلی این روزهای مردم مسائل و مباحث سیاسی یا بازگشت به گذشته و تشریح وقایع آن نیست. این مهم نشانگر آنست که این بزرگواران کوچک‌ترین شناختی از مردم و خواسته های آن ها نداشته و اساسا راهکاری هم برای حل مشکلات اقتصادی کشور در چنته ندارند.

اشتباهی که جریان های فتنه گون داشته اند و همواره، چه در فتنه انگیزی های سال 88 و چه اکنون در بحبوحه فشار اقتصادی از آن غافل بوده اند؛ مردم هستند. مردمی که سال 88 نیز تمام توطئه های دشمنان را خنثی کرده و نقشه های شوم آنان را ناکام گذاشته اند و امروز به این رشد رسیده اند تا وارد زمین بازی این افراد، گروه و یا لیست ها نشوند و با قدرت و تمرکز به حل مشکلات موجود بپردازند.

چنین سخنان و اقداماتی که قطعا ادامه آن را نیز شاهد خواهیم بود؛ در شرایط فعلی اقدام علیه امنیت ملی به حساب آورد چرا که بر هم زدن تمرکز مسئولان و مردم در شرایط حساس و خطیر از مسئله و مشکل پیش رو، خدعه و نیازمند برخورد قاطع از طرف دستگاه های مسئول است.

در حقیقت امروز که جریان اصلاحات دولت خود را در حل مشکلات اقتصادی ناموفق دیده است، فرصت را برای تشویش اذهان عمومی مناسب یافته اند و با یک گام رو به جلو می خواهند از زیر بار دولتی که روزی همه توان خود را برای سرِکار آمدن آن گذارده اند شانه خالی کنند. این جریان و افراد حتی به دولتی که خودشان روی کارآورده اند نیز پایبند نیستند و به راحتی از آن عبور می کنند. دیگر چه الزامی است که آنان به حکومت ج.ا.ا و مردم پایبندی و تعهدی احساس کنند.

کارشناس فرهنگی و رسانه *

حسین نوری

کد خبر: 968597

وب گردی

وب گردی