قیمت نفت برنت تا پایان ۲۰۱۸ می‌تواند به ۱۰۰ دلار برسد

یک کارشناس سرشناس نفتی اعلام کرد در صورت تحریم نفت ایران، قیمت شاخص نفت خام برنت تا پایان سال جاری میلادی می‌تواند به ۱۰۰ دلار برای هر بشکه برسد.

به گزارش گروه اقتصادی ایسکانیوز، به نقل از شبکه سی ان بی سی، جان کیلداف، کارشناس مؤسسه اگن کپتال اعلام کرد: یکی از مهم‌‌ترین تحولات زمستان، مربوط به تحریم‌های ضدبخش انرژی ایران است. فکر می‌کنم بیش از یک میلیون بشکه از عرضه روزانه نفت را از دست می‌دهیم که نمی‌توان آن را جبران کرد.

او افزود: روسیه با حداکثر ظرفیت تولید می‌کند، ما با حداکثر ظرفیت تولید می‌کنیم و عربستانی‌ها هم به حداکثر ظرفیت خود نزدیک شده‌اند. در شرایط کنونی تقاضای بالای نفت، نمی‌توانیم نفت ایران را از دست بدهیم.

این کارشناس با اشاره به این‌که پالایشگران آمریکایی اکنون با ۹۸ درصد ظرفیت خود تولید می‌کنند و تقاضای بنزین در روزهای گذشته بالاتر از معمول بوده است، گفت: تقاضای بالایی وجود دارد که قیمت‌ها را بالا می‌برد؛ جایی برای خطا نیست و این (تحریم‌ها) به معنای قیمت‌های بالاتر است.

کیلداف گفت: نمی‌خواهم اغراق کنم، اما فکر می‌کنم در پایان سال برای شاخص دبلیو‌تی‌آی، قیمت ۸۵ تا ۹۰ دلار و برای شاخص برنت، قیمت ۹۵ تا ۱۰۰ دلار را شاهد خواهیم بود.

انتهای پیام/

کد خبر: 968614

وب گردی

وب گردی