وقت شناسی و پاسخ دقیق به شبهات در امور آموزشی اسلامی اهمیت دارد

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی کرج، وقت شناسی و پاسخ دقیق به شبهات را از اهم امور آموزشی اسلام دانست.

به گزارش گروه دانشگاه ایسکانیوز به نقل از واحد کرج، دکتر محمدحسن برهانی فر رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد کرج در مراسم افتتاحیه طرح ضیافت اندیشه اساتید برخی نکات مهم اسلام در امر آموزش را یادآور شد.

دکتر برهانی فر، وقت شناسی را از مهمترین نکات اسلامی در امر آموزش خواند و گفت: عدم رعایت نظم، خصوصاً در مورد آموزش اعتقادات دینی، یکی از پدیده های ناخوشایند است.

وی با بیان خاطراتی از دوران تحصیل و تدریس خود خاطر نشان کرد: دانشجویان به صورت غیرمستقیم، نظم را یاد خواهند گرفت و متأسفانه بی نظمی ایمان ما را تحت تاثیر خود قرار می دهد.

دکتر برهانی فر با تاکید بر این نکته که شیعیان و سایر مسلمان حضرت علی(ع) را به عنوان الگوی خود در نظم و دقت قبول دارند، از استادان خواست از تکرار بدیهیات پرهیز کنند چرا که این تکرارهای ملال آور دانشجو را آزار می دهد.

وی با اشاره به اینکه نسل جوان در فضای مسموم امروز جهان، ذهنی پر از شبهه دارد، تصریح کرد: پاسخ دقیق، علمی و کامل به شبهات از وظایف اصلی و هنر آموزش استاد در مقابل دانشجو است.

دکتر برهانی تأکید کرد: وقت شناسی و پاسخ دقیق به شبهات از اهم امور آموزشی اسلامی است.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد کرج از دیگر کاربردهای ضیافت اندیشه را رسیدن به راهکارهایی برای آموزش صحیح اسلامی با بکارگیری روش هایی همچون پرهیز از ابتذال کلامی و حفظ حرمت دانشجو، کلاس و دانشگاه، توصیه غیرمستقیم به مسائل اخلاقی، پرهیز از کلام یاس آور و تلاش برای ایجاد امید، برشمرد.

وی در پایان ابراز امیدواری کرد تمامی استادان در انجام وظایف خطیر آموزش سربلند و پیروز باشند.

انتهای پیام/

کد خبر: 968622

وب گردی

وب گردی