انقلاب صنعتی چهارم منتشر شد

کتاب «انقلاب صنعتی چهارم» تالیف کلاوس شواب با ترجمه سید مجید میرحسینی و حمیده سلطانی گرد فرامرزی در انتشارات دانشگاه آزاد اسلامی واحد یزد منتشر شد.

به گزارش گروه فرهنگی ایسکانیوز؛ کتاب «انقلاب صنعتی چهارم» تالیف کلاوس شواب با ترجمه سید مجید میرحسینی و حمیده سلطانی گردفرامرزی در 211 صفحه با شمارگان دو هزار نسخه و قیمت 12 هزار تومان در انتشارات دانشگاه آزاد اسلامی واحد یزد منتشر شد.

امروز پس از طی سه دوره اول انقلاب صنعتی، در آستانه انقلاب صنعتی چهارم هستیم. این انقلاب در شروع تغییر این قرن آغاز شده و به نوعی انقلاب دیجیتالی محسوب می شود. فناوری های دیجتال، سخت افزار، نرم افزار و شبکه های کامپیوتری که در هسته آن ها قرار دارد به طور بنیادین مسیر زندگی و شغلی انسان ها را تغییر داده است.

ماهیتی که مولف کتاب از آن به عنوان انقلاب صنعتی چهارم یاد می کند از منظر اندازه، وسعت و پیچیدگی متفاوت از هر چیزی است که بشریت تاکنون تجربه کرده است.

تغییرات جدی در همه صنایع منجر به ظهور مدل های تجاری جدید می شود. دولتمردان، موسسات قضایی و سیستم های آموزش در حال تغییر هستند که این تغییرات در مقیاس اندازه، سرعت و وسعتشان در تاریخ بی سابقه است. این شرایط عدم تغییر، توسعه و پذیرش ظهور فناوری ها را احاطه کرده است. اکنون برای رسیدن به یک درک مشترک درباره فناوری که به نوعی تغییر دهنده زندگی، آینده و بافت های مختلف اقتصادی، اجتماعی، فرهنگی است نیاز به همسانی افراد با این تغییرات را داریم که با روند باثباتی تغییر کند.

تغییرات زندگی در تاریخ بشری تاکنون به این سرعت اتفاق نیفتاده است. مولف به بیان انقلاب صنعتی چهارم با ارائه سه دلیل، شتاب سرعت، وسعت و عمق، تاثیرات سیستم ها می پردازد و می گوید: قصد من از تالیف این کتاب تهیه یک الفبا برای انقلاب صنعتی چهارم است که این امر چیست و چه چیزی را به ارمغان خواهد آورد؟ این کتاب برای تمامی افرادی گردآوری شده است که به آینده علاقمند و متعهد می شوند که با هدف خلق جهانی بهتر از فرصت های مهیا شده از این انقلاب صنعتی استفاده کنند.

این کتاب مشتمل بر سه فصل است اولین فصل، نظری اجمالی بر انقلاب صنعتی چهارم دارد. فصل دوم فناوری های متحول شده اصلی را ارائه می دهد. فصل سوم تفحص عمیقی در مورد تاثیر انقلاب و برخی از چالش های سیاسی مطرح شده توسط این انقلاب را در بر می گیرد و در پایان ایده ها و راه حل هایی کاربردی در مورد چگونگی بهترین انطباق تشکیل استفاده و کنترل پتانسیل بالقوه، این تحول عظیم را پیشنهاد می دهد.

انتهای پیام/

کد خبر: 968635

وب گردی

وب گردی